Main Menu
User Menu
Reklama

Curtiss

Články

Curtiss C-46 Commando

Curtiss Commando se zrodil jako návrh na 36ti místné komerční dopravní letadlo s přetlakovou kabinou, označený jako „CW-20“. Vývoj začal v roce 1936 konstrukční tým firmy Curtiss, který vedl George W. Page. CW-20 byl plánován jako větší, spolehlivější a výkonnější konkurent letounu Douglas DC-3, který v té době právě vstupoval do služby.

Curtiss Hawk H75 ve francouzském letectvu (prosinec 1938 - červen 1940)

Letoun P-36, který je pravděpodobně nejznámější jako předchůdce Curtissu P-40 Warhawk, se během druhé světové války v armádním letectvu Spojených států zúčastnil jen málo bojů. Byl to stíhací letoun, který nejčastěji a nejúspěšněji používalo francouzské letectvo během bitvy o Francii.

Curtiss Hawk H75 ve vichystické Francii a u Svobodných Francouzů (červen 1940 – červenec 1949)

Po ústupu Britů z kontinetu obsadil severní Francii Wehrmacht, oblohu opanovala Luftwaffe. Část francouzských leteckých jednotek evakuovala na jih. Mnoho francouzských pilotů věřilo, že se západní Afrika stane základnou, odkud budou bojovat proti územím, okupovaným Němci. Tato naděje byla ale brzy pohřbená. Prakticky všichni velitelé jednotek v Africe uznali podmínky příměří a letci pokojně očekávali další vývoj. V některých jednotách se začala tvořit opozice. Francouzští piloti začali přemýšlet o tom, že uprchnou k Britům i s výzbrojí.

Curtiss-Wright CW-21 aneb americký Interceptor v rukou holandských pilotů, 2. část

K prvnímu japonskému náletu na Jávu došlo 2. února 1942. Curtiss-Wrighty ten den zůstaly na zemi. Prvně proti nepříteli vzlétly až další den, tedy 3. února 1942. Japonci zaútočili sedmdesáti bombardéry Mitsubishi G3M Nell z Takao Kókútai, Kanoya Kókútai a 3. Kókútai, jejichž vzdušné krytí zajišťovalo čtyřiačtyřicet stíhacích Mitsubishi A6M Reisen (Zero) od Tainan Kókútai a 3. Kókútai.

Douglas XA-2

Douglas XA-2 byl americký prototyp bitevního letounu přestavěný na jaře 1926 společností Douglas Aircraft z pozorovacího letounu Douglas O-2. Byl postaven pouze jeden prototyp a typ nebyl sériově vyráběn.

Tomahawky nad Moskvou

V polovině září 1941 se na letišti Kadnikov objevili příslušníci 126. IAP. Základna se nacházela 140 km od města Vologda, poblíž železniční trati spojující tuto aglomeraci s přístavem Archangelsk. Na letištní ploše letce ze 126. IAP čekaly pro Sověty v té době rozhodně velmi nezvyklé letouny: americké stíhačky Curtiss Tomahawk. Poskytli je noví spojenci Stalinova Sovětského svazu - Britové. Účelové spojenectví vzniklo před pouhými necelými třemi měsíci, po německém útoku na SSSR. Stíhačky, hřadující kolem vzletové dráhy letiště, představovaly jeden z jeho prvních praktických důsledků.

Témata

Curtiss NC

Podkategorie

Sériová čísla

Reklama

Prémiový účet

Prémiový účet

Podpořte náš web a zároveň se zbavte reklam. Použijte prémiový učet!

Zobrazit informace
Rusko-ukrajinský konflikt

Rusko-ukrajinský konflikt. Aktualizováno průběžně.

Zobrazit článek

Zaregistrujte se

Chcete se nás zeptat, doplnit informace nebo se stát autorem článků a zapojit se do každodenního běhu, případně využít plný potenciál tohoto webu? Je to snadné, zde je odkaz jak na to!
Zobrazit postup

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2023 : 120.000,- Kč Příjmy k 11.07.2023 : 93.998,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz / armedconflicts.com neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!