Curtiss Hawk 75M

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75M Curtiss Hawk 75M
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 75M
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
DD.MM.193R-DD.MM.19RR Central Aircraft Manufacturing Co., Loiwing /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
112:
30 Curtis-Wright
82? CAMCO
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1883 kg 4151 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2400 kg 5291 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2914 kg 6424 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,63in
Délka:
Length:
8,790 m 28ft 10,06in
Výška:
Height:
2,810 m 9ft 2,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
109,49 kg/m2 22.43 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright GR-1820-G3 Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný kompresorem, vzletový výkon 783 kW.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Wright GR-1820-G3 Cyclone nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine rated at 1,050 hp for take-off,
driving a three-blade metal variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
401 l 88.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
450 km/h v 3048 m 279.6 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,9 m/s 2342.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
880 km 546.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km 1211.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
Pumový náklad: 136 kg (10x 11,4 kg nebo 10x 13,6 kg)
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
Bomb load: Up to 300 lb bombs (ten bombs of a weight 22lb or 30lb).
Uživatelské státy:
User States:
Čína China
Poznámka:
Note:
viz historie letounu. Simplified version with fixed landing gear and Wright R-1820 Cyclone for China, built by both Curtiss and Central Aircraft Manufacturing Company in China.
According to Chennault as the contract for the Chinese Hawks (Hawk 75M) was being finalized Bruce Leighton of CAMCO and employees of Curtiss-Wright then in Nanking with the demonstrator aircraft asked Chennault for any suggestions that would improve the performance of the Hawk for service in China. Chennault recommended lowering the canopy to better suit Chinese pilots, redesigning the windshield for better visibility, providing a larger battery, and changing the wheel fairing slightly to improve drainage.
When the first Hawk 75M’s arrived in China in the middle of 1938 they proved to be a disappointment. There followed one of several squabbles involving Chennault and Bill Pawley that were to characterize their relationship. Pawley and the CAMCO/Curtiss side alleged that Chennault demanded changes in the Hawk 75 as a precondition to execution of the contract. Chennault countered that he had merely made suggestions. Chennault asserted that most of the deficiency in speed was due to the production aircraft having a critical altitude 3,000 feet lower than the demonstrator. Pawley pointed to Chennault’s changes in the aircraft’s configuration and equipment as the fault.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173809 Verze : 0
Historie: V polovině třicátých let se továrna Curtiss rozhodla, že nabídne tehdy moderní stíhací letoun Hawk 75A i takovým státům, které nepotřebují nutně úplně nejmodernější verzi, ale naopak spokojí se s verzí levnější. Jednou z cest jak takový exportní letoun postavit bylo nevybavení letounu zatahovacím podvozkem, tak dostal nový stroj podvozek pevný. Další cestou jak snížit cenu, byla náhrada čtrnáctiválcového motoru Pratt & Whitney R-1830-13 za devítiválec Wright GR-1820-G3 s mírně nižším výkonem. Letoun byl předveden zahraničním zájemcům a téměř okamžitě byly podepsány první objednávky.


Čína zakoupila 112 těchto letadel, tato letouny byly vyloženě spotřební, provázelo je mnoho havárií a při střetnutí s Japonci se stávaly lehkou kořistí, vše se však nemůže přičíst na vrub pouze letounům samým, velký vliv na jejich ztráty měla i nezkušenost pilotů. General Claire L.Chennault již dříve používal Hawk-75H, jako osobní letoun.
Dalším odběratelem Hawků s pevným podvozkem byla Argentina, ta dostala 30 letadel ve verzi Hawk-75H a dvacet postavila v licenci. Dvacet pět Hawků-75N odebrala Siam (později Thajsko), její letadla se dostala v roce 1940, během thajského náletu na francouzské letiště Nakorn Wat (Indočína), do boje a byl zaznamenán i sestřel dvou francouzských Moranů MS.406. Dalším soupeřem bylo Japonsko, se kterým však Thajsko záhy podepsalo mírovou smlouvu.


Zdroje
William Green: "Air Enthusiast, Díl 1," Doubleday rok 1971
"The Curtiss Hawk 75, Aircraft in Profile No. 80"; Profile Publications Ltd. Rok 1966
www.planes-and-tanks.com
www.lemaire.happyhost.org
a můj vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173814 Verze : 0
Curtiss Model 75N pro Thajsko (Siam) nesl pod křídly kanóny Madsen
Curtiss Hawk 75M -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#177788 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Curtiss Hawk 75M -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173816 Verze : 0
Dobové fotografie a barevné schéma thajského a čínského Hawku.
Curtiss Hawk 75M -


Curtiss Hawk 75M -


Curtiss Hawk 75M -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75M-t44095#173827 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více