Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk

     
Název:
Name:
Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.11.1931 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.11.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
jiné other
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
883 kg 1946 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1182 kg 2605 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.77 m 25ft 6in
Délka:
Length:
5.92 m 19ft 5in
Výška:
Height:
2.21 m 7ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.05 m2 172.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-975E-3 Whirlwind o výkonu 327 kW
dvoulistá kovová vrtule
Wright R-975E-3 Whirlwind, power 438 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
292.1 km/h v ? m 181.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225.3 km/h v ? m 140 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10.9 m/s 2150 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6888 m 22600 ft
Dolet:
Range:
461.9 km 287 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f9c.html

Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk - XF9C-2 ještě jako civilní stroj. Trup, podvozek a vzpěry jsou modré (Command Blue nebo Admiral Blue), křídla stříbrná až na vršek horního křídla, který je společně s vrškem VOP žlutý.

XF9C-2 ještě jako civilní stroj. Trup, podvozek a vzpěry jsou modré (Command Blue nebo Admiral Blue), křídla stříbrná až na vršek horního křídla, který je společně s vrškem VOP žlutý.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF9C-2-Sparrowhawk-t84565#310907 Verze : 0
Během zkoušek XF9C-1 námořnictvem postavil Curtiss na vlastní náklady druhý prototyp. Stavba začala ještě v Garden City, ale Curtiss-Wright byl depresí donucen tuto pobočku, dosud používanou pro stavbu a testy prototypů, uzavřít. Stavba se proto přesunula do nedávno postavené továrny v Buffalu na Kenmore Avenue, před sloučením s Wrightem určené pro výrobu motorů. Stroj, neoficiálně pojmenovaný XF9C-2, se od předchozího dost lišil. Hlavním rozdílem bylo umístění horního křídla výš, aby se zlepšilo pilotovo zorné pole při přistávání, byla zvětšena směrovka, a kvůli výhledu byl také posunut níž motor. Dostal také nový samonosný podvozek, podobný jako u XF6C-6, později nahrazený jiným, s pevnými nohami, tlumiči zabudovanými do kapot kol a vyztužený dráty. Použití Sparrowhawku jako palubního stíhače již sice bylo zamítnuto, stejně ale dostal i záchytný hák pro případ přistání na letadlové lodi.

Námořnictvo jej testovalo na konci roku 1931 v Anacostii, a na základě toho objednalo šest sériových strojů. V listopadu 1932 námořnictvo koupilo i XF9C-2, který poté dostal přiděleno BuNo 9364. Byl poté upraven na standard sériových F9C-2, což znamenalo hlavně novou směrovku a podvozek, a používán jako záložní stroj na USS Akron a poté na USS Macon. Když byl Macon s většinou Sparrowhawků v lednu 1935 ztracen po poškození bouří, XF9C-2 nebyl na palubě. Byl poté zbaven záchytného háku nad křídlem a sloužil jako pomocný, dokud nebyl poškozen v listopadu následujícího roku při nouzovém přistání a rozebrán na náhradní díly.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF9C-2-Sparrowhawk-t84565#429357 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více