Název: Name: | Curtiss XP-36E | Curtiss XP-36E |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-36E | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (upraven z P-36A Serial 38-148) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2665 kg | 5875 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.38 m | 37ft 4in |
Délka: Length: | 8.69 m | 28ft 6in |
Výška: Height: | 2.90 m | 9ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.93 m2 | 236 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW a 671 kW v h= 3 660 m. | Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 950 hp for take-off and 900 hp at 12,000 ft, |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 466.7 km/h v ? m | 290 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm s 200 náboji1) 8x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm v křídlech | Two fixed forward-firing 0.50in Browning machine-guns in nose 1) eight fixed forward-firing 0.30in Browning machine-guns in the wings |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) co se týká výzbroje lze nalézt mnoho velice odlišných údajů o této verzi, první nejasnosti jsou o výzbroji nad motorem, někde je zmiňována zástavba obou kulometů, někteří autoři píší pouze o jednom kulometu ráže 12,7 mm a další prameny ji popírají úplně. Bez nejasností není ani počet kulometů v křídle někde je uvedeno 8 kulometů a jinde zase "pouze" 6. Podle mého názoru byly zkoušeny různé varianty výzbroje. - výzbroj byla ovlivněna britskými Spitfiry Mk.I a Hurricany Mk.I výzbroj nad motorem byla později demontována - letoun byl vyškrtnut ze stavu USAAF v srpnu 1943 (08/43), tehdy již sloužil jako pomůska ve škole pro mechaniky | - |
Zdroje: Sources: | Peter M Bowers:"Curtiss Aircraft, 1907-1947";Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80: "The Curtiss Hawk 75"Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green:"War Planes of the Second World War - Fighters díl 4." Doubleday rok 1961 |