Curtiss XP-36E

     
Název:
Name:
Curtiss XP-36E Curtiss XP-36E
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-36E
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (upraven z P-36A Serial 38-148)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2665 kg 5875 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.38 m 37ft 4in
Délka:
Length:
8.69 m 28ft 6in
Výška:
Height:
2.90 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.93 m2 236 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW a 671 kW v h= 3 660 m. Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 950 hp for take-off and 900 hp at 12,000 ft,
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
466.7 km/h v ? m 290 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm s 200 náboji1)
8x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm v křídlech
Two fixed forward-firing 0.50in Browning machine-guns in nose 1)
eight fixed forward-firing 0.30in Browning machine-guns in the wings
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) co se týká výzbroje lze nalézt mnoho velice odlišných údajů o této verzi,
první nejasnosti jsou o výzbroji nad motorem, někde je zmiňována zástavba
obou kulometů, někteří autoři píší pouze o jednom kulometu ráže 12,7 mm
a další prameny ji popírají úplně.
Bez nejasností není ani počet kulometů v křídle někde je uvedeno 8 kulometů a jinde zase "pouze" 6. Podle mého názoru byly zkoušeny různé varianty výzbroje.

- výzbroj byla ovlivněna britskými Spitfiry Mk.I a Hurricany Mk.I výzbroj nad motorem byla později demontována
- letoun byl vyškrtnut ze stavu USAAF v srpnu 1943 (08/43), tehdy již sloužil jako pomůska ve škole pro mechaniky
-
Zdroje:
Sources:
Peter M Bowers:"Curtiss Aircraft, 1907-1947";Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80: "The Curtiss Hawk 75"Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green:"War Planes of the Second World War - Fighters díl 4." Doubleday rok 1961
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-36E-t45581#177781 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více