Název: Name: | Curtiss XP-17 Hawk | Curtiss XP-17 Hawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-17 Hawk | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1930-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1930-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze / conversion | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1000 kg | 2204 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1358 kg | 2994 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | 31ft 6in |
Délka: Length: | 6.96 m | 22ft 10in |
Výška: Height: | 2.62 m | 8ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | 252 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW dvoulistá kovová vrtule | Wright V-1460-3 Tornado, power 480 hp two-blade metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 163 l | 43 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 265.5 km/h v 0 m | 165 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 209.2 km/h v ? m | 130 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8 min do 3048 m | 8 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6523 m | 21400 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p17.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html |
Curtiss XP-17 Hawk
V srpnu 1925 byl americkému armádnímu letectvu dodán první stíhací letoun Curtiss P-1 Hawk. Tento stroj, 24-410, byl vzápětí využit jako testovací stolice pro vzduchem chlazený motor Allison-Liberty V-1410 o výkonu 313 kW. V této podobě se v roce 1926 zůčastnil leteckých závodů v Kansas City a během Rotary Club Trophy Race se s rychlostí 287,5 km/h držel na třetím místě, než byl pilot W. McKierman diskvalifikován za špatné oblétnutí pylonu. V červenci 1930 byl do tohoto draku armádou zastavěn experimentální dvanáctiválcový invertní motor Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW a označení stroje bylo změněno na XP-17. Do této doby elegantní závodní stroj dostal velmi jednoduchou kapotáž motoru, který ve své spodní části výrazně přesahoval původní štíhlý trup. Protože šlo v této době o již zastaralý letoun, který nedosahoval nijak závratných výsledků, nepočítalo se od začátku s jakoukoli další výrobou P-17 a šlo pouze o další motorový test. Nikdy nedošlo ani k pokusu vylepšit aerodynamiku úpravou motorového krytu. V této podobě se XP-17 dočkal dubna 1932, kdy byl vyřazen a sešrotován.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |