Curtiss P-6 Hawk - přehled verzí:
XP-6
Konverze P-2, závodní stroj s motorem Curtiss V-1570-1 Conqueror nasazený v Národních leteckých závodech 1927.
P-6
První stíhací varianta, varianta P-1 Hawk s motorem Conqueror v nové přídi a zaobleným trupem. Celkem 25 strojů, používány v USA a Nizozemské Východní Indii.
XP-6A
Druhý závodní stroj pro Národní letecké závody 1927, trup z P-1A, křídla z XPW-8A a motor Conqueror.
P-6A
Druhá stíhací varianta, P-6 s etylenglykolovým chlazením motoru. Postaveno 9 strojů.
XP-6B
Konverze z P-1C, rekordní letoun s motorem Conqueror a pomocnými nádržemi v bocích trupu, určený pro rekordní let na New York-Aljaška a zpět.
P-6C
Přechodné označení hlavní stíhací verze, před dokončením změněno na P-6E.
P-6D
Konverze 12 P-6/P-6A na motory vybavené turbokompresorem.
P-6E
Hlavní stíhací varianta, přepracovaná příď a samonosný podvozek. Postaveno 46 strojů.
XP-6F
XP-6E vybavený motorem V-1570-55 s turbokompresorem a krytou kabinou.
XP-6G
P-6E dočasně vybavený motorem V-1570-55 bez turbokompresoru.
XP-6H
P-6E dočasně vybavený čtyřmi kulomety v křídlech.
P-6S
Exportní varianta pro Kubu, tři stroje s motorem Pratt & Whitney R-1340.
--------------
P-11
Verze určená jako záloha, pokud nebude Conqueror úspěšný, s motorem Curtiss H-1640 Chieftain. Žádný nepostaven, místo toho dva dokončeny jako P-6 a jeden jako YP-20.
YP-20
P-11 dokončený s motorem Wright R- 1870-9 Cyclone. Později přestavěn na prototyp XP-6E.
XP-22
P-6A, na kterém byla testována nová příď a samonosný podvozek.
Y1P-22
Sériová varianta XP-22. Objednáno 46 strojů, před dokončeím přejmenovány na P-6C a poté na P-6E.
XP-23
P-6E s poloskořepinovým trupem a motorem Curtiss G1V-1570-C s turbokompresorem.
YP-23
XP-23 po odstranění turbokompresoru.
Zdroj:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
XP-6
Konverze P-2, závodní stroj s motorem Curtiss V-1570-1 Conqueror nasazený v Národních leteckých závodech 1927.
P-6
První stíhací varianta, varianta P-1 Hawk s motorem Conqueror v nové přídi a zaobleným trupem. Celkem 25 strojů, používány v USA a Nizozemské Východní Indii.
XP-6A
Druhý závodní stroj pro Národní letecké závody 1927, trup z P-1A, křídla z XPW-8A a motor Conqueror.
P-6A
Druhá stíhací varianta, P-6 s etylenglykolovým chlazením motoru. Postaveno 9 strojů.
XP-6B
Konverze z P-1C, rekordní letoun s motorem Conqueror a pomocnými nádržemi v bocích trupu, určený pro rekordní let na New York-Aljaška a zpět.
P-6C
Přechodné označení hlavní stíhací verze, před dokončením změněno na P-6E.
P-6D
Konverze 12 P-6/P-6A na motory vybavené turbokompresorem.
P-6E
Hlavní stíhací varianta, přepracovaná příď a samonosný podvozek. Postaveno 46 strojů.
XP-6F
XP-6E vybavený motorem V-1570-55 s turbokompresorem a krytou kabinou.
XP-6G
P-6E dočasně vybavený motorem V-1570-55 bez turbokompresoru.
XP-6H
P-6E dočasně vybavený čtyřmi kulomety v křídlech.
P-6S
Exportní varianta pro Kubu, tři stroje s motorem Pratt & Whitney R-1340.
--------------
P-11
Verze určená jako záloha, pokud nebude Conqueror úspěšný, s motorem Curtiss H-1640 Chieftain. Žádný nepostaven, místo toho dva dokončeny jako P-6 a jeden jako YP-20.
YP-20
P-11 dokončený s motorem Wright R- 1870-9 Cyclone. Později přestavěn na prototyp XP-6E.
XP-22
P-6A, na kterém byla testována nová příď a samonosný podvozek.
Y1P-22
Sériová varianta XP-22. Objednáno 46 strojů, před dokončeím přejmenovány na P-6C a poté na P-6E.
XP-23
P-6E s poloskořepinovým trupem a motorem Curtiss G1V-1570-C s turbokompresorem.
YP-23
XP-23 po odstranění turbokompresoru.
Zdroj:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://www.aerofiles.com/_curtx.html