Název: Name: | Curtiss P-40N-1CU Warhawk | Curtiss P-40N-1CU Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40N-1CU Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1943-DD.06.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1943-DD.06.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 400 (z celkem 5 219 P-40N) (42-104429/104828) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2724 kg | 6005 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3360 kg | 7408 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4018 kg | 8858 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 4in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 236 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 172,765 kg/m2 | 35.39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m a 1 000 kW při vstřiku vody do kompresoru. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft, maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft and 1,360 hp with water injection, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 462 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nebo 655 l. | 101,6 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 608.3 km/h v 3676 m | 378 mph in 12060 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 463.5 km/h v 4999 m | 288 mph in 16400 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.66 m/s | 2295.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,7 min do 4572 m | 6,7 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11590 m | 38025 ft |
Dolet: Range: | 386 1) km | 240 1) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1866.8 km | 1160 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-281 nábojů na hlaveň). Pumový náklad: 1x 227 kg | Four fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 201-281 rpg. Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) S pumou o hmotnosti 227 kg. | 1) With one 500 lb bomb. A new lightweight structure was introduced, two of the six wing-mounted guns were removed, smaller and lighter undercarriage wheels were installed, head armor was reintroduced, and aluminum radiators and oil coolers were installed. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 Ing. Vlastimil Ehrmann, Curtiss P-40, nakl. MBI, 1993, ISBN 80-901263-3-2 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. www.historyofwar.org www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40n.html www.pilotfriend.com archiv autora |