Curtiss P-6D Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-6D Hawk Curtiss P-6D Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-6D Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1932-DD.08.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1932-DD.08.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931 XP-6D
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1224 kg 2698 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1580 kg 3483 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.19 m 23ft 7in
Výška:
Height:
2.62 m 8ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.55 m2 232 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-23 s turbokompresorem, o výkonu 447 kW
třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
supercharged Curtiss V-1570-23, power 600 hp
Hamilton Standard three-blade variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l 50 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
317 km/h v 4572 m 197 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.7 m/s 1720 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.7 min do 4572 m 8.7 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9754 m 32000 ft
Dolet:
Range:
828.8 km 515 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
www.americancombatplanes.com

Curtiss P-6D Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6D-Hawk-t125599#426228 Verze : 0
V dubnu 1931 byl Curtiss P-6A 29/260 na Wright Field vybaven motorem V-1570-23 s turbokompresorem General Electric F-2E, umístěným na pravé straně přídě. Na opačné straně přídě pak byl velký olejový chladič. Hlavní chladič zůstal etylenglykolový. Tento stroj dostal označení XP-6D, a po dokončení testů byla objednána přestavba i dalších strojů. Stejně jako u P-5 se výkony v malé výšce zhoršily, rychlost na úrovni moře klesla na 276,8 km/h, ve výšce 3048 m se ale zvýšila 305,8. XP-6D byl přestavěn zpět na P-6A, a pro přestavbu na P-6D bylo vybráno devět P-6 a tři P-6A, konverze proběhly mezi únorem a srpnem 1932. Tyto stroje se od prototypu lišily z velké části jen třílistou stavitelnou vrtulí.


Po provozních testech u 37. stíhací letky na Langley Field byla většina P-6D nasazena jako výškové stíhače u 1. stíhací skupiny na Selfridge Field. Turbokompresory nebyly příliš spolehlivé, nebyly tedy objednány žádné další stroje, nové ani přestavěné. P-6D byly vyřazeny v průběhu roku 1937, poslední v dubnu 1938.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6D-Hawk-t125599#426229 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více