Curtiss XP-6B Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XP-6B Curtiss XP-6B
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-6B
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (29-259)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1224 kg 2698 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1580 kg 3483 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.19 m 23ft 7in
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570C o výkonu 544 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1570C, power 600 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
946 l 250 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v ? m 178 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m 142 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.8 m/s 1730 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.7 min do 1524 m 2.7 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
975 m 3200 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.af.mil
www.dmairfield.com

Curtiss XP-6B Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6B-Hawk-t84504#310688 Verze : 0
XP-6B bylo označení přidělené poslednímu P-1C (Ser No 29-259), který byl předán USAAC 18. července 1929 s motorem V-1570C Conqueror. Byl určen ne jako prototyp, ale jako rekordní stroj, který měl použít kapitán Ross G. Hoyt při dálkovém letu z New Yorku do Nome na Aljašce. Hoyt již měl zkušenost z jiných rekordních akcí, při kterých spolupracoval s lidmi jako je Ira Eaker či Carl Spaatz. Stroj byl u firmy Curtis znám jako Hoyt Special, před letem samým byl ale pokřtěn jako "Newalaska". XP-6B byl na rozdíl od XP-6A řádným členem rodiny P-6, a kromě motoru měl i stejný tvar přídě jako P-6A. Hlavní rozdíl pak představovaly nádrže zabudované do boků trupu, které zvyšovaly maximální kapacitu na pětinásobek.


Hoyt vzlétl z Mitchell Field u New Yorku 18. července 1929, a zvládl 7242 km do Nome urazit za 38 hodin, z toho 34 hodin a dvacet minut ve vzduchu. Na zpáteční cestě ovšem Hoyt musel nouzově přistát poblíž Valemontu v Britské Kolumbii, při čemž se jeho Hawk převrátil na záda. Byl potom opraven a používán na Wright Field k testům až do srpna 1931, kdy byl vyřazen.
Curtiss XP-6B Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6B-Hawk-t84504#424409 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více