Main Menu
User Menu

Thomas-Morse MB-9

     
Název:
Name:
Thomas-Morse MB-9
Originální název:
Original Name:
Thomas-Morse MB-9
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Thomas-Morse Aircraft Corp., Ithaca, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1922
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.84 m
Délka:
Length:
5.79 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright-Hispano H-3 o výkonu 224 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
273.6 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná
1x 7,62mm kulomet
1x 12,7mm kulomet
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
Air International, 1994/12
https://www.aerofiles.com/_thomas.html
https://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/

Thomas-Morse MB-9 -


URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-9-t88668#329885Verze : 0
MOD
Koncem roku 1919 zahájil šéfkonstruktér firmy Thomas-Morse B. D. Thomas práci na dvou návrzích hornoplošníků, které byly u této firmy poprvé navrženy od počátku jako celokovové. Oba měly křídla s duralovou kostrou, potaženou vlnitým plechem, a trup tvořil stejný plech vytvarovaný kolem kovových prstenců. Jako první byl dokončen druhý z nich, MB-10, dvoumístný cvičný letoun s rotačním 75kW motorem Le Rhône, který poprvé vzlétl koncem roku 1921, ale měl velice špatné letové vlastnosti. Druhý, stíhací MB-9, neměl přední pilotní prostor a místo rotačního motoru dostal mnohem výkonnější řadový Wright H-3, jehož chladič a olejová nádrž se nacházela ve válcovitém tělese, zavěšeném mezi podvozkové nohy. Výkony a ovládání se sice zlepšily, ale prototyp byl stále pronásledován problémy s chlazením, špatným rozvržením kokpitu, slabým podvozkem a vibracemi od motoru. Po prvním letu na počátku roku 1922 následovalo krátké testovací období, po kterém byly oba stroje natrvalo umístěny do skladu.
URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-9-t88668#334885Verze : 0
MOD