General Dynamics
Články
V současné době probíhají zkoušky nového univerzálního letounu, který má být ve všech směrech unikátní. Jedná se největší kontrakt v historii vojenského letectva, na kterém participuje řada zemí. Předpokládá se, že to bude po dlouhé době letoun, který se dočká tisícových sérií. Již dostal své bojové jméno: F-35 Lightning II.
Letecké souboje vždy přitahovaly pozornost. Od dob první světové války byly jejich účastníci považováni za hrdiny, psali se o nic příběhy a stávali se idoly celých generací. Realita leteckých bojů je však mnohem prozaičtější. Ať byla motivace pilotů k boji jakákoli na jedné straně stál vždy vítěz a na druhé poražený ve zmrzačeném nebo hořícím letounu padajícím k zemi. Tento seriál se zabývá souboji od jejich začátku po moderní dobu, kdy obloze neochvějně vládnou proudové motory.
F-16 Fighting Falcon je víceúčelový, kompaktní letoun s velkou obratností. Je určen k leteckým soubojům a útokům na pozemní cíle. Je relativně levnou, ale velmi účinnou zbraní Spojených států a jejich spojenců.
V tomto pojednání si vysvětlíme všechny úkony prováděné při nahazování motoru a systémů letounu F-16 Fighting Falcon. Diky tomuto návodu budete umět nastartovat jeden z nejlepších víceúčelových bojových letounů současnosti. Než začneme, musíme ještě učinit jednu věc. Zvedněte pravou ruku a odříkejte: Nikdy nebudu bez vyzvání startovat letadla F-16. Tak slibuji.
Tento článek úzce souvisí s článkem F-16C - nahození motoru, ve kterém jsou blíže vysvětleny jednotlivé úkony, zkratky a činnosti systémů jmenovaných níže. Zmíněný článek je zde maximálně zhuštěn a má sloužit jako přehledný seznam jednotlivých úkonů a jejich posloupnosti.
Tento článek je přímým pokračováním článku F-16C – nahození motoru, ve kterém jsou blíže vysvětleny jednotlivé úkony, zkratky a funkce systémů jmenovaných níže včetně popisu umístnění příslušných ovladačů a indikátorů.
Datum: druhý červnový den roku 1995. Místo: nebe nad severní Bosnou. Dvojice letounů USAF F-16C provádí rutinní hlídkový let v rámci operace Deny Flight. Kontrolují dodržování bezletové zóny…
Letecký den CIAF ´95 (jeho 3. ročník) proběhl na vojenském letišti v Hradci Králové ve dnech 13. a 14. května 1995. Den před jeho zahájením, v pátek 12. května, došlo na letišti k mimořádné letecké události, při které byl zničen letoun F-16A belgického letectva. Událost si naštěstí nevyžádala žádné zranění.
Na článek Katapultáž z F-16 v ČR mi mailem reagoval pan Mirek. Napsal, že ho článek zaujal, a to hned ze dvou důvodů. Za prvé proto, že byl přímým svědkem popisovaného, za druhé pro (cituji) „poměrně přesný popis události".
O klamných cílech slyšel každý. Infračervené klamné cíle dokonce můžeme s trochou štěstí vidět v akci na některém z armádních leteckých dnů. Velkou inspirací k napsání tohoto článku mi byl mimo jiné rozhovor s pilotem Phantomu Luftwaffe. Sedě na přední sedačce nádherné legendární ef-čtverky jsem se zeptal na klamné cíle a obdržel stručně to, co vám nyní předkládám.
Témata
Podkategorie