Název: Name: | Republic P-43 Lancer | Republic P-43 Lancer |
Originální název: Original Name: | Republic P-43 Lancer | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | 16.05.1941-28.08.1941 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York | |
Období výroby: Production Period: | 16.05.1941-28.08.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 54 (Serial 41-6668 - 41-6721) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1940 YP-43 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2565 kg | 5655 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3542 kg | 7809 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3599 kg | 7934 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 8.690 m | 28ft 6in |
Výška: Height: | 4,26 m | 13ft 11,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,73 m2 | 222.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,90 kg/m2 | 35 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-47 Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem General Electric B-2, vzletový výkon 895 kW stejný výkon byl dosažen i v h= 6 096 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Pratt & Whitney R-1830-47 Twin Wasp fourteen-cylinder two-row air-cooled turbocharged radial engine rated at 1,200 hp for take-off and 1,200 hp at 20,000 ft, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 562 km/h v 6096 m | 350 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 434.5 km/h v 6096 m | 270 mph in 20000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,5 m/s | 2854.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,0 min do 4572 m | 6,0 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11582 m | 38000 ft |
Dolet: Range: | 1279.4 km | 795 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem a 2x pevný kulomet Colt-Browning AP/M2 ráže 7,62 mm v křídlech. Pumový náklad: ? | Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in a fuselage and two Two fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AP/M2 machine-guns in a wings. Bomb load: ? |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | Americké letectvo se rozhodlo, že do své výzbroje zařadí moderní a především vysokovýkonný stíhací letoun P-47 Thunderbolt. Motor R-2800 však ještě nebyl k dispozici a výrobní linku ve Farmingdale bylo nutno udržet v chodu, aby bylo možno spustit výrobu Thunderboltů okamžitě, to byl hlavní důvod pro výrobu stíhacího letounu P-43, který byl oproti svým evropským protějškům již zastaralý. Čtyřiapadesáti kusová série byla první sériově vyráběnou verzí. Americké Lancery se používaly především k pokračovacímu výcviku pilotů, chyběla jim pasivní ochrana pilota i nádrží. | Alexander Kartveli and his team focused their efforts on the advanced AP-10 / XP-47 which eventually became the fabled P-47 Thunderbolt. When the Pratt & Whitney R-2800 engine intended for the new P-47 was not yet available, it was decided to order 54 P-43s as a stop-gap measure to keep the Republic production lines in Farmingdale operating. The USAAF always viewed the P-43 as only an interim type and considered it unfit for any combat role. None of the USAAF P-43s ever saw any action, being used strictly for advanced training in Stateside units. |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1961, 6th impression, 1969, ISBN 0-356-01448-7. L+K 25/1973, Letadla 39-45, Republic P-43 Lancer, Václav Němeček. http://home.att.net/~jbaugher1/p43.html www.historyofwar.org www.airforce.gov.au http://www.airwar.ru/enc/fww2/p43.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |