Main Menu
User Menu

Northrop P-61C Black Widow

     
Název:
Name:
Northrop P-61C Black Widow
Originální název:
Original Name:
Northrop P-61C Black Widow
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1945-DD.12.1945 Northrop Aircraft Inc., Hawthorne, California
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1945-DD.12.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
41 (serial 43-8321 - 43-8361)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1945
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11520 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14606 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18280 kg
Rozpětí:
Wingspan:
20.120 m
Délka:
Length:
15,120 m
Výška:
Height:
4,340 m
Plocha křídla:
Wing Area:
61,53 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
237,38 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-73 Double Wasp o výkonu 2 088 kW, přeplńování turbokompresory GE CH-5
vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček Curtiss Electric o průměru 3 720 m
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 384 l + 4x 1 173 l v přídavných nádržích
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
692 km/h v 9000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
494.1 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,6 min do 9144 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
12497 m
Dolet:
Range:
1931.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2776.1 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano M2 ráže 20 mm, pod přední částí trupu, po 200 granátech na hlaveň a
4x kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm v dálkově ovládané hřbetní věži, po 560 nábojích na hlaveň.
Pumová zátěž: do 2 903 kg na čtyřech vnějších závěsnících (4x 725, 454, 225, 150, 113 nebo 45 kg pum)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Northrop P-61 Black Window, No. 72, April 1976, Bunrin-Do Co., Ltd., Japan
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p61c.html
www.militaryfactory.com
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Northrop-P-61C-Black-Widow-t104236#374411Verze : 0
MOD
Historie verze P-61C:


Dne 11. 11. 1943 byla sjednána zakázka na vývoj nové verze těžkého nočního stíhače P-61. Nová verze byla "prototypově" označena XP-61C a měla odstranit nedostatky, které se projevily během služby u obou předešlých verzí.
Vyšším výkonům měly pomoci turbokompresory přeplňované motory R-2800-73. Práce na nové verzi se však protahovaly, protože Northropův tovární vývojový tým usilovně pracoval na více preferovaném létajícím křídle – na strategickém bombardéru XB-35. Vývoj potom vlastně zajistil dosavadní subdodavatel některých komponentů - továrna Goodyear.


Podle očekávání výkony vzrostly i přes nárůst hmotnosti o 900 kg. Na této hmotnosti se podílely také nově instalované aerodynamické brzdy, které byly namontovány nad a pod křídla letounu. Díky jejich instalaci bylo nyní možno snížit rychlost letu při útoku, který byl proveden z převýšení.


První letoun P-61C byl do služby přijat v červenci 1945 a poslední letoun z jednačtyřiceti vyrobených převzalo USAAF v lednu 1946. Operační činnost těchto letounů byla poměrně krátká, koncem roku 1948 již nebyl žádný ve službě. U jednotek byl nahrazen letouny F-82 Twin Mustang.
Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


Northrop P-61C Black Widow -


URL : https://www.valka.cz/Northrop-P-61C-Black-Widow-t104236#374412Verze : 0
MOD