Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-29SMT (9-17)

Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29СМТ (9-17)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 Moskevské letecké výrobní sdružení MiG, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1999-DD.MM.1999 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1999 MiG-29SMT ("917")
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16850 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4835 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m
Dolet:
Range:
22001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
34002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31A
2x Ch-31P

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) ve velké výšce
2) se třemi přídavnými nádržemi, 6700 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-F
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29smt.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#556751Verze : 0
MOD
MiG-29SMT (izdělije 9-17)


Jednomístný taktický víceúčelový stíhací stroj, dále zlepšená verze varianty MiG-29SM (9-13SM). Oproti předchozí verzi byla zdokonalena avionika, dále rozšířeno spektrum použitelných zbraní a zvětšen dolet. První verze MiG-29SMT určená pro ruské letectvo měla zdokonalený radar N019MP s módem mapování povrchu, dále zlepšené komunikační možnosti, systém elektronických protiopatření a systém pro zaznamenávání letových dat. Kromě toho byl upraven kokpit, včetně přidání dvou barevných LCD displejů s ovládáním pomocí tlačítek, ovládací prvky byly uspořádány tak, aby odpovídaly principu HOTAS (Hands on Throttle and Stick). Další výhodou byla prodloužená životnost. Spektrum použitelných zbraní se rozrostlo o střely Ch-31A, Ch-31P a Ch-29T a naváděné pumy KAB-500Kr. Zásoba paliva vzrostla o více než 40 procent, kromě toho byl letoun vybaven odnímatelným nástavcem pro tankování za letu.


Na konci 90. let 20. století byly připraveny celkem tři prototypy. První byl určen pro testy nového uspořádání kokpitu (číslo 405, první vzlet 9. listopadu 1997), další pro testování radaru N019MP (číslo 404, září 1997), poslední pro zkoušky nového palivového systému a pro zkoušky kompletně modernizovaného stroje standardu MiG-29SMT (9-17), tento stroj měl číslo 917 (ev. číslo 47-10) a byl připraven 14. července 1998. Potom následovala konverze prvního, ale také posledního stroje ruského letectva na standard MiG-29SMT, která skončila v roce 1999. V konverzích dalších strojů se ale nepokračovalo.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#208209Verze : 1
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20586.htm

Mikojan-Gurevič MiG-29SMT (9-17) [kód NATO: Fulcrum-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SMT-9-17-kod-NATO-Fulcrum-F-t57616#567512Verze : 0
MOD