Mikojan-Gurevič MiG-29SM (9-13SM) [kód NATO: Fulcrum-C]
Mikoyan-Gurevich MiG-29SM (9-13SM)
Микоян-Гуревич МиГ-29СМ (9-13СМ)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29SM (9-13SM) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29СМ (9-13СМ) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.199R-DD.MM.199R Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.199R-DD.MM.199R (sériová výroba nezahájena / serial production not started) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy / prototypes | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.199R | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11200 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15600 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,32 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3850 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2450 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 300 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | |
Dolet: Range: | 15001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 21002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27ER / R-27ET 2x R-27R1 / R-27T1 6x R-77 6x R-60M 6x R-73 2x Ch-29T 4x B-8M1 4x S-24 4x KAB-500Kr 8x FAB-250 8x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) s jednou přídavnou nádrží kódové označení NATO: Fulcrum-C | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29sm.html ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SM-9-13SM-kod-NATO-Fulcrum-C-t57615#561514Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-29SM (izdělije 9-13SM)
Jednomístný taktický víceúčelový stíhací stroj, zlepšená verze varianty MiG-29S (9-13S). Hlavním cílem bylo zlepšit možnosti působení proti pozemním cílům. Stroj mohl nést TV naváděnou protizemní munici - střely Ch-29T a pumy KAB-500Kr. Zbraňové zkoušky probíhaly s letouny MiG-29 čísel 405, 4711 a 4808 v letech 1995 a 1996. Verze ale nešla do výroby, protože se nenašel zájemce.
Pramen:
Jednomístný taktický víceúčelový stíhací stroj, zlepšená verze varianty MiG-29S (9-13S). Hlavním cílem bylo zlepšit možnosti působení proti pozemním cílům. Stroj mohl nést TV naváděnou protizemní munici - střely Ch-29T a pumy KAB-500Kr. Zbraňové zkoušky probíhaly s letouny MiG-29 čísel 405, 4711 a 4808 v letech 1995 a 1996. Verze ale nešla do výroby, protože se nenašel zájemce.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29SM-9-13SM-kod-NATO-Fulcrum-C-t57615#208208Verze : 1
Snake
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.