Polikarpov I-16 typ 17

Polikarpov I-16 Type 17
Поликарпов И-16 тип 17
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 17 Polikarpov I-16 Type 17
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 17
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
341
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1425,5 kg 3143 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1810 kg 3990 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,5in
Délka:
Length:
6,074 m 19ft 11,15in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,484 kg/m2 25.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1 of 9ft 2 1/4in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
425 km/h v 2700 m 264.1 mph in 8858 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,5 m/s 2263.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,9 min do 5000 m 8,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8240 m 27034 ft
Dolet:
Range:
417 km 259.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, montovaný do křídel se 150 náboji pro každý a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v trupu nad motorem, každý se 450 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg pum nebo 6x neřízená raketa RS-82.
Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons in the wings, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns, mouted in fuselage above engine, 450 rpg.
Bomb load: Up to 441 lb or six RS-82 roskets.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Polikarpov I-16 typ 17 byl vyráběn na základě typu 10, to znamenalo, že bylo využito dvou synchronizovaných kulometů nad motorem, ale do křídel byly instalovány dvacetimilimetrové kanóny ŠVAK. Oproti typu 12 bylo možno lépe využít vnitřní prostor v křídlech, kanóny sice náběžnou hranu křídel značně přesahovaly, ale pro každý kanón bylo neseno o 30 granátů více než u typu 12. 1938 production version with structural strengthening for operation at a higher gross weight. The tail skid was replaced by a rubber tailwheel and he could to be armed six RS-82 rockets as an alternative to bombs. The major armaments consisted of 0.79in ShVAK cannon in place of the wing machine guns and two synchronized machine-guns ShKAS.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
http://i16fighter.ru/mods/t17/t17.htm
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
http://lib.rus.ec/b/254127/read
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


Polikarpov I-16 typ 17 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-17-t49587#460590 Verze : 0
Polikarpov I-16 Typ 17


O vývoji řady I-16 více ZDE
- Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 17 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-17-t49587#191998 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více