Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 12 | Polikarpov I-16 Type 12 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 12 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1938 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 120 (nejistý údaj) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 I-16P (Pušečnyj) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1160 kg | 2557 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1718 kg | 3788 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,004 m | 29ft 6,5in |
Délka: Length: | 5,985 m | 19ft 7,66in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 118,157 kg/m2 | 24.2 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25A vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW (730 k) v h= 2 400 m. Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm. | Shvetcov M-25A nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 720 hp for nominal power at 7,875 ft, driving a two-blade metal on land positionable propeller V-25 of 9ft 6in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | 49.5 UK gallons (59,5 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 431 km/h v 2400 m | 267.8 mph in 7874 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,47 m/s | 2257.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,9 min do 5000 m | 8,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8240 m | 27034 ft |
Dolet: Range: | 520 km | 323.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, montovaný do křídel se 120 náboji pro každý a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý se 450 - 650 náboji. Pumový náklad: do 200 kg. | Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons in the wings, 120 rpg and two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns in the wings, 450 - 650 rpg. Bomb load: Up to 441 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Polikarpov I-16 typ 12 byl v tehdejším Sovětském svazu prvním sériově vyráběným letounem s výzbrojí dvou kanónů ŠVAK. Experimentální letouny I-16P (Pušečnyj) byly testovány v druhé polovině roku 1936. Tato verze byla vyrobena v malé sérii v závodě č. 21 v Gokrém a vyráběla se v letech 1937 -1938 souběžně s typem 5. I-16 typ 5 byl ostatně základem pro tuto verzi. Několik letounů bylo bojově zkoušeno ve Španělsku. Státními zkouškami prošel v letech 1939-39. | The fighter I-16 Type 12 (or I-16P - pushhyechnyi or cannon armed) was the first version of the fighter to be armed with 0.79in cannon. It was developed in 1936 by fitting two 0.79in ShVAK cannons to a type 5 airframe, with the cannon mounted in the wing centre section and synchronised to fire through the propeller arc. Only a small number of Type 12s were produced. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček. http://i16fighter.ru/mods/t12/t12.htm http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm http://lib.rus.ec/b/254127/read http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-12.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 12 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |