Název: Name: | Rusko-baltický vagonový závod | Russo-Baltic Wagon Factory |
Originální název: Original Name: | Русско-Балтийский вагонный завод | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1869-DD.MM.1874 ? DD.MM.1874-DD.11.1920 Rusko-baltický vagonový závod | DD.MM.1869-DD.MM.1874 ? DD.MM.1874-DD.11.1920 Russo-Baltic Wagon Factory |
Obory výroby: Production Subjects: | železnice, strojírenství, letectví, automobily | railroads, machinery, aviation, automobiles |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga | DD.MM.1869-DD.MM.1915 Riga |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1912-DD.MM.1920 Letecké oddělení RBVZ, Petrohrad DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tverský rusko-baltický vagonový závod, Tver DD.MM.1916-DD.MM.1918 Rusko-baltický automobilový závod, Fili DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapulské letecké opravny, Sarapul | DD.MM.1912-DD.MM.1920 RBVZ Aviation Department, Saint Petersburg DD.MM.1915-DD.MM.1918 Tver Russo-Baltic Wagon Factory, Tver DD.MM.1916-DD.MM.1918 Russo-Baltic Automobile Factory, Fili DD.MM.1919-DD.MM.1920 Sarapul Aircraft Repair Plant, Sarapul |
Vznik: Founded: | DD.MM.1869 | DD.MM.1869 |
Zánik: Cancelled: | DD.11.1920 | DD.11.1920 |
Produkty: Products: | DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-6B DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-7 DD.MM.1912-DD.MM.1912 Sikorskij S-8 Maljutka DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-9 Kruglij DD.MM.1913-DD.MM.191R Sikorskij S-10 DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-10A DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij S-11 Polukruglij DD.MM.1913-DD.MM.1913 Sikorskij Russkij viťaz DD.MM.1913-DD.MM.1919 Sikorskij Ilja Muromec DD.MM.191R-DD.MM.191R Nieuport IVG DD.MM.1914-DD.MM.1914 Sikorskij S-12 DD.MM.1914-DD.MM.1917 Sikorskij S-12bis DD.MM.1914-DD.MM.191R Farman HF.20 DD.MM.1915-DD.MM.1915 Vezděchod DD.MM.1915-DD.MM.1917 Sikorskij S-16 DD.MM.1915-DD.MM.1915 Sikorskij S-17 DD.MM.1915-DD.MM.1915 Russo-Balt D 1915 Někrasov DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-18 DD.MM.1916-DD.MM.1916 Sikorskij S-19 Dvuchvostka DD.MM.1916-DD.MM.1917 Sikorskij S-20 | |
Poznámka: Note: | 1869 vznik jako pobočka německo-holandské vagonky Van der Zypen und Charlier 1908 začátek stavby automobilů 1911 vznik leteckého oddělení 1912 přesun leteckého oddělení do prostor petrohradských Goldbergových strojíren; v čele Igor Sikorskij 1915 evakuace rižského závodu 1918 znárodnění jednotlivých továren, Sikorskij emigruje; z Fili 1. státní tankový závod 1919 oddělení vyrábějící bombardér Ilja Muromec přesunuto do Sarapulu 1920 petrohradský závod sloučen s továrnami Lebeděv, Gamajun a Sljusarenko do Petrohradského státního spojeného leteckého závodu | - |
Zdroje: Sources: | Dexter, Keith; Rodionov, Ivan.The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide. http://www.citywalls.ru/house24685.html asyan.org ansya.ru ru.wikipedia.org http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-23/ |