Název: Name: | Bristol Bulldog Mk.IIA | |
Originální název: Original Name: | Bristol Bulldog Mk.IIA | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.193R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 268 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1008 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1601 1) kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.31 m | |
Délka: Length: | 7.67 m | |
Výška: Height: | 2.67 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.52 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bistol Jupiter VIIF o výkonu 328 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 286.5 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8931 m | |
Dolet: Range: | 442.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers nebo 2x pevný 7,62mm kulomet Madsen2) 4x 9kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) stroje RAF 1660 kg 2) dánské stroje | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav. Bristol Bulldog, Letectví a kosmonautika č.19, 1971 Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232 Andrews, C.F. The Bristol Bulldog Profile No.6, Profile Publications, Berkshire 1971. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=166 http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Bulldog |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#355061Verze : 0
Aubi
MOD
.
Bulldog Mk.IIA se sériovým číslem BU-216 byl jeden ze dvou strojů, které dva týdny po vypuknutí Zimní války (15. 12. 1939) převzalo finské letectvo od Švédska. Tyto dva Bulldogy nebyly nasazeny operačně, nýbrž skončily u výcvikových jednotek. Zobrazený stroj (původní švédské evidenční číslo 5214) byl zařazen k TLLv 17. Jeho kariéru ukončila nehoda - 9. listopadu 1942 byl při výcviku ztracen (poručík L. Pontinen byl zraněn). Stroj nesl nátěr olivovou zelenou zelenou na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Zimní (sovětsko-finská) válka [1939-1940] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Bulldog Mk.IIA |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | BU-216 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 09.11.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bulldog Mk.IIA se sériovým číslem BU-216 byl jeden ze dvou strojů, které dva týdny po vypuknutí Zimní války (15. 12. 1939) převzalo finské letectvo od Švédska. Tyto dva Bulldogy nebyly nasazeny operačně, nýbrž skončily u výcvikových jednotek. Zobrazený stroj (původní švédské evidenční číslo 5214) byl zařazen k TLLv 17. Jeho kariéru ukončila nehoda - 9. listopadu 1942 byl při výcviku ztracen (poručík L. Pontinen byl zraněn). Stroj nesl nátěr olivovou zelenou zelenou na horních a bočních plochách, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606168Verze : 0
Rad
MOD
.
Bristol Bulldog Mk.IIA v podobě, v jaké začínal tento typ službu v lotyšském letectvu. Lotyši zakoupili celkem 12 strojů tohoto typu. První skupina 5 Bulldogů měla výrobní čísla 7353-7357 a byla objednána v prosinci 1929. Byly vybaveny motory Jupiter VI a místo obvyklých kulometů Vickers byly instalovány kulomety Oerlikon. V červenci 1930 bylo objednáno dalších sedm Bulldogů výrobních čísel 7439-7445. Prvních pět poháněly motory Jupiter VI a zbývající dva motory Gnome-Rhone 9ASB. Stroje později dostaly evidenční čísla na směrovku či trup, existují však fotografie i těchto zcela neoznačených letounů. Stroje létaly kompletně natřeny hliníkovým nátěrem, horní plochy byly tmavě zelené. Výsostné označení na levé části horního křídla bylo situováno zcela vlevo, zatímco na pravé polovině bylo umístěno asymetricky k pravému okraji středního dílu křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Bulldog Mk.IIA |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1929 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bristol Bulldog Mk.IIA v podobě, v jaké začínal tento typ službu v lotyšském letectvu. Lotyši zakoupili celkem 12 strojů tohoto typu. První skupina 5 Bulldogů měla výrobní čísla 7353-7357 a byla objednána v prosinci 1929. Byly vybaveny motory Jupiter VI a místo obvyklých kulometů Vickers byly instalovány kulomety Oerlikon. V červenci 1930 bylo objednáno dalších sedm Bulldogů výrobních čísel 7439-7445. Prvních pět poháněly motory Jupiter VI a zbývající dva motory Gnome-Rhone 9ASB. Stroje později dostaly evidenční čísla na směrovku či trup, existují však fotografie i těchto zcela neoznačených letounů. Stroje létaly kompletně natřeny hliníkovým nátěrem, horní plochy byly tmavě zelené. Výsostné označení na levé části horního křídla bylo situováno zcela vlevo, zatímco na pravé polovině bylo umístěno asymetricky k pravému okraji středního dílu křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606926Verze : 0
Rad
MOD
.
Bulldog Mk.IIA sériového čísla K2159, jenž roku 1934 operoval z letiště Duxford v sestavě 19. perutě RAF. Šlo o stroj velitele perutě, o čemž svědčí znak Squadron Leadera v horní části SOP a velitelské praporky zavěšené na letounu. Velitelem 19. perutě tehdy byl pozdější Air Marshall A. C. Sanderson. Letoun je celý natřen hliníkovou barvou s výjimkou tmavého pásu na hřbetě trupu (buď tmavě šedá, nebo zelená). Bohaté barevné doplňky v podobě modrobílé šachovnice byly znakem jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Sériové číslo K2159 se nacházelo zespodu i na druhé polovině křídla, avšak bylo "vzhůru nohama". Smyslem bylo, aby číslo šlo vždy přečíst, ať už letoun vůči pozorovateli stoupal nebo klesal.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Bulldog Mk.IIA |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Sanderson, Alfred Clifford |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | K2159 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 19. peruť RAF [1923-1976] |
Základna | Duxford, Stanice královských vzdušných sil Duxford [19RR-1961] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1931 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bulldog Mk.IIA sériového čísla K2159, jenž roku 1934 operoval z letiště Duxford v sestavě 19. perutě RAF. Šlo o stroj velitele perutě, o čemž svědčí znak Squadron Leadera v horní části SOP a velitelské praporky zavěšené na letounu. Velitelem 19. perutě tehdy byl pozdější Air Marshall A. C. Sanderson. Letoun je celý natřen hliníkovou barvou s výjimkou tmavého pásu na hřbetě trupu (buď tmavě šedá, nebo zelená). Bohaté barevné doplňky v podobě modrobílé šachovnice byly znakem jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Bulldog Mk.IIA |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Sanderson, Alfred Clifford |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | K2159 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 19. peruť RAF [1923-1976] |
Základna | Duxford, Stanice královských vzdušných sil Duxford [19RR-1961] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1931 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Sériové číslo K2159 se nacházelo zespodu i na druhé polovině křídla, avšak bylo "vzhůru nohama". Smyslem bylo, aby číslo šlo vždy přečíst, ať už letoun vůči pozorovateli stoupal nebo klesal.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Bulldog-Mk-IIA-t95047#606937Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.