Název: Name: | Potez 25 B.2-BJ | Potez 25 B.2-BJ |
Originální název: Original Name: | Potez 25 B.2-BJ | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1937, Lubelska Wytwórnia Samolotów Sp. Akc., Lublin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 47 konverzí Potezu 25 B.2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,20 m | 46ft 7,05in |
Délka: Length: | 8,70 m | 28ft 6,51in |
Výška: Height: | 3,50 m | 11ft 5,85in |
Plocha křídla: Wing Area: | 51,40 m2 | 553.26 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | PZL-Bristol Jupiter VIIF vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k), max. výkon 382 kW (520 k) v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW (480 k) v h= 2 750 m při 1 775 ot./min. Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu. | PZL-Bristol Jupiter VIIF nine-cylinder with a mechanically driven supercharger air-cooled radial engine, rated at 444 hp for take-off, maximum power output 513 hp at 10,000 ft and nominal power output 473 hp at 9,020 ft at 1,775 rpm, driving a two blade fixed-pitch wooden Type Szomański P7 propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 232 km/h v 4000 m | 144.2 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v 2750 m | 111.8 mph in 9022 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,0 m/s | 787.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7300 m | 23950 ft |
Dolet: Range: | 760 km | 472.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1260 km | 782.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Vickers wz. 09/18 ráže 7,9 mm nad motorem 1x zdvojený kulomet Vickers wz. F ráže 7,92 mm na oběžném kruhu TO 4 v zadní kabině. | 1x fixed forward-firing 7.92 mm Vickers wz. 09/18 machine-gun above the engine 1x twin flexible rearward-firing 7.92 mm Vickers wz. F machine-gun on circular ring TO 4 in the rear cabin |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V Polsku se v roce 1928 rozeběhla sériová výroba průzkumného letounu Potez 25. Letouny byly vyráběny ve dvou továrnách a to v Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS) v Białej Podlaskiej a v Zakładom Mechanicznym E. Plage i T. Laśkiewicz. Lublin. Protože byl Polsku nedostatek motorů Lorraine-Dietrich, byla do 47 letounů vestavěna pohonná jednotka, která se zde licenčně vyráběla pro polské stíhačky PZL P.7a - britský motor Bristol Jupiter VIIF. Protože byl pro takovou přestavbu Potez připraven, nejednalo se o příliš zásadní přestavbu. | - |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. www.samolotypolskie.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/Potez_XXV www.sanko.wroclaw.pl http://www.aviastar.org/air/france/potez-25.php http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez25.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_25 |