Main Menu
User Menu
Reklama

SPAD S.XII Ca.1

     
Název:
Name:
SPAD S.XII Ca.1
Originální název:
Original Name:
SPAD S.XII Ca.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
300
První vzlet:
Maiden Flight:
05.07.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
587 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
883 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m
Délka:
Length:
6,400 m
Výška:
Height:
2,550 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Cb o výkonu 163 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
203 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.08 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6850 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Puteaux ráže 37 mm, jednoranný ručně nabíjený
1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm vpravo nahoře
Uživatelské státy:
User States:



(1)
(1)
Poznámka:
Note:
Kulomet Vickers byl nabíjen převážně svítícím střelivem, tím se usnadnilo zamíření kanónu


Letová vytrvalost 1,75 h
Zdroje:
Sources:
Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.
Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricene Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2
http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads12.html
http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/SPAD12/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302136Verze : 0
MOD
Kapitán René Fonck u Spadu XII
Zdroj uvedený výše
SPAD S.XII Ca.1 -


URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302137Verze : 0
MOD
.
SPAD S.XII Ca.1 - Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).

Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.XII Ca.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404456Verze : 0
MOD
.
SPAD S.XII Ca.1 - Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.

Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.XII Ca.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404461Verze : 0
MOD