Název: Name: | SPAD S.XII Ca.1 | |
Originální název: Original Name: | SPAD S.XII Ca.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 300 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.07.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 587 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 883 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,000 m | |
Délka: Length: | 6,400 m | |
Výška: Height: | 2,550 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Cb o výkonu 163 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 203 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.08 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6850 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Puteaux ráže 37 mm, jednoranný ručně nabíjený 1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm vpravo nahoře | |
Uživatelské státy: User States: | (1) (1) | |
Poznámka: Note: | Kulomet Vickers byl nabíjen převážně svítícím střelivem, tím se usnadnilo zamíření kanónu Letová vytrvalost 1,75 h | |
Zdroje: Sources: | Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8. Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricene Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2 http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads12.html http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/SPAD12/ archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302136Verze : 0
Vláďa
MOD
Kapitán René Fonck u Spadu XII
Zdroj uvedený výše
Zdroj uvedený výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302137Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
.
Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | SPAD |
Typ letounu | SPAD S.XII Ca.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Fonck, Paul-René |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 445 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka SPA 103 [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 17.10.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | SPAD |
Typ letounu | SPAD S.XII Ca.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Fonck, Paul-René |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 445 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka SPA 103 [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 17.10.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404456Verze : 0
Rad
MOD
.
Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | SPAD |
Typ letounu | SPAD S.XII Ca.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Fonck, Paul-René |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 452 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka SPA 103 [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | SPAD |
Typ letounu | SPAD S.XII Ca.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Fonck, Paul-René |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 452 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka SPA 103 [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404461Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.