Název: Name: | DFS 230 A-1 | DFS 230 A-1 |
Originální název: Original Name: | DFS 230 A-1 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1938 Deutsches Forschunginstitut für Segelflug, Darmstadt-Griesheim DD.07.1939-DD.MM.194R Robert Hartwig, Sonneburg DD.01.1941-DD.09.1941 Bücker Flugzeugbau GmbH, Rangsdorf DD.06.1941-DD.MM.1941 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha DD.09.1941-DD.MM.194R Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.10.1940-DD.09.1942 Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG, Praha DD.04.1943-DD.07.1943 Ing. J. Mráz, továrna na letadla, Choceň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1610: DFS: 6 DFS 230 V Hartwig: 622 DFS 230 A 214 DFS 230 B Erla: 32 DFS 230 A 138 DFS 230 B Gotha: 23 DFS 230 B 1 DFS 230 V7 Bücker: 170 DFS 230 B BMM: 391 DFS 230 B Mráz: 13(30?) DFS 230 C-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | skid |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 860 kg | 1896 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,98 m | 72ft 1,35in |
Délka: Length: | 11,24 m | 36ft 10,51in |
Výška: Height: | 2,74 m | 8ft 11,87in |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,30 m2 | 444.55 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | - |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - | - |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2901) km/h v ? m | 180.2 1) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2102) km/h v ? m | 130.5 2) mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1600 m | 5249 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm | 1x flexible 7.62 mm MG 15 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) rychlost klouzání 2) maximální rychlost při vlekání | 1) rychlost klouzání 2) maximální rychlost při vlekání |
Zdroje: Sources: | Nowara, Heinz J. German Gliders in World War II, Schiffer Military History Vol. 48. Schiffer Publishing, West Chester. ISBN 0-88740-358-1. Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. www.luftarchiv.de |