Název: Name: | Petljakov Pe-8 M-40 | Petlyakov Pe-8 M-40 |
Originální název: Original Name: | Петляков ТБ-7 М-40 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.12.1941 Kazaňský letecký závod č. 124 Sergo Ordžonikidze, Kazaň DD.12.1941-DD.MM.1944 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 TB-7 M-40/TB-7 M-30 DD.MM.1944-DD.MM.1944 Pe-8 AČ-30B | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 TB-7 M-40 14 TB-7 M-30 2 Pe-8 AČ-30B | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 10-11 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 19790 kg | 43629 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 26000 kg | 57320 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 33500 kg | 73855 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 39,13 m | 128ft 4,54in |
Délka: Length: | 23,20 m | 76ft 1,38in |
Výška: Height: | 6,25 m | 20ft 6,06in |
Plocha křídla: Wing Area: | 188,66 m2 | 2030.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Čaromskij M-40 o výkonu 1103 kW/1500 k, nebo Čaromskij M-40F o výkonu 1103 kW/1500 k, nebo Čaromskij M-30 o výkonu 1103 kW/1500 k, nebo Čaromskij AČ-30B o výkonu 1103 kW/1500 k třílistá stavitelná vrtule VIŠ-24 | Charomsky M-40, power 1479 hp or Charomsky M-40F, power 1479 hp or Charomsky M-30, power 1479 hp or Charomsky ACh-30B, power 1479 hp or three-bladed variable-piitch propeller VISh-24 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 11660 l | 2565 Imp gal / 3080 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 393 km/h v 5680 m | 244.2 mph in 18635 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16,2 min do 5000 m | 16,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9200 m | 30184 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5460 km | 3392.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední věži NEB 1x kanon ŠVAK ráže 20 mm ve hřbetní věži TAT 1x kanon ŠVAK ráže 20 mm v ocasní věži TAT nebo KEB 2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střelištích MV-10 v zadní části podvozkových gondol 4000 kg pum | 2x 7.62 mm ShKAS machine gun in the NEB nose turret 1x 20 mm ShVAK cannon in the TAT dorsal turret 1x 20 mm ShVAK cannon in the TAT or KEB tail turret 2x 7.62 mm ShKAS machine gun in the MV-10 turrets in the rear ends of the undercarriage gondolas 8818 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Маслов, М. А. Летающие крепости Сталина: Бомбардировщик Пе-8. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-36247-9. Unger, Ulrich. Pe-8 – Der sowjetische Fernbomber. Brandenburgisches Verlagshaus, Berlin 1993. ISBN 3-89488-048-1. Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. |
Petljakov Pe-8 M-30
Petlyakov Pe-8 M-30
Петляков ТБ-7 М-30
http://www.airwar.ru/enc/bww2/pe8.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Petljakov Pe-8 M-30 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TB-7 M-40
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Petljakov Pe-8 M-30 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TB-7 M-40
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Petljakov Pe-8 M-30 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail motorů M-40. Od AM-35 jde nejsnáz odlišit "dveřmi" na vstupu vzduchu do chladiče.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Petljakov Pe-8 M-30 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Motory AČ-30B, s odlišnými chladiči.