Název: Name: | Messerschmitt Bf 110 C-4 | Messerschmitt Bf 110 C-4 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 110 C-4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha DD.MM.1940-DD.MM.1941 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen DD.MM.1940-DD.MM.1941 Mühlenbau und Industrie AG, Braunschweig | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 155: Gothaer Waggonfabrik: 46 Focke-Wulf Flugzeugbau: 55 Mühlenbau und Industrie: 76 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5150 kg | 11354 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6750 kg | 14881 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7200 kg | 15873 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,290 m | 53ft 3,75in |
Délka: Length: | 12,110 m | 39ft 8,37in |
Výška: Height: | 4,180 m | 13ft 8,56in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,36 m2 | 412.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,0 kg/m2 | 36.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 B-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 809 kW (1 100 k) v h= 0 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | Daimler-Benz DB 601 B-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted-Vee, rated at 1,085 hp at sea level each, driving a three blade variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 270 l | 279 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 7000 m | 348 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 489 km/h v 5000 m | 303.9 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,0 m/s | 2165 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,2 min do 6000 m | 10,2 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1094 km | 679.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1300 km | 807.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón MG FF ráže 20 mm ve spodní části přídě, 180 granatů pro každý, 4x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi, 1 000 nábojů pro každý a 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 na konci kabiny se zásobou 750 nábojů | Two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the lower nose, 180 rpg, four fixed forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-guns in the nose, 1,000 rpg and one flexible rearward-firing 0.312 inch MG 15 machine-gun in the rear cockpit, 750 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Bf 110 C-4 měla pancéřovanou ochranu osádky. Varianta Bf-110C-4/B představovala výkonově odlišnou verzi stíhacího bombardéru | Zerstörer, upgraded crew armor. Bf 110 C-4/B - Fighter-bomber based on C-4, fitted with a pair of 250 kg (550 lb) ETC 250 bomb racks and upgraded DB 601 Ba engines. |
Zdroje: Sources: | Edit: Vláďa dne 24.10.2010 s použitím: Famous Airplanes of the World, Messerschmitt Bf110, No. 38, Jume 1973, p 23-28, Bunrin-Do, Japan L+K 12/1968, Messerschmitt Bf-110B a C, Letadla 1939-45 www.luftarchiv.de www.xs4all.nl www.lexikon-der-wehrmacht.de www.jagdgeschwader4.de http://airwar.ru/enc/fww2/bf110c.html archiv autora |