Název: Name: | Henschel Hs 126 B-1 | Henschel Hs 126 B-1 |
Originální název: Original Name: | Henschel Hs 126 B-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1939-DD.01.1941 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1939-DD.01.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 600+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1936 Hs 126 V-1 DD.07.1939 Hs 126 B | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2040 kg | 4497 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3090 kg | 6813 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3275 kg | 7220 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,500 m | 47ft 6,87in |
Délka: Length: | 10,850 m | 35ft 7,17in |
Výška: Height: | 3,750 m | 12ft 3,63in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,60 m2 | 340.14 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 97,785 kg/m2 | 20.03 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bramo 323A-1 Fafnir,vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 634 kW. Vrtule trojlistá stavitelná. | Bramo 323A-1 Fafnir, nine-cylinder air-cooled radial engine rated 850 hp, driving three-bladed variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 4000 m | 217 mph in 13120 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v 2800 m | 186.4 mph in 9186 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,53 m/s | 1876 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 4000 m | 7,2 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8250 m | 27067 ft |
Dolet: Range: | 715 km | 444.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny Pumový náklad: Do 150 kg (10x 10 kg a 1x 50 kg) | One fixed forward-firing 0.312 in MG 17 machine-gun in the nose and one flexible rearward-firing 0.312 in MG 15 machine-gun in the observer/gunner Bomb load: Up to 330 lb of bombs or (Ten 22 lb bombs in fuselage bay and one 110 lb bomb under port wing strut) or camera in fuselage bay. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Verze Hs 126 B-1 byla vyráběna s motory Fafnir, které měly sice stejný výkon jako BMW 132, ale lepší výškové vlastnosti. Zmodernizována byla i výstroj např. rádio FuG 17 VHF. V bitvě o Francii se projevila značná zastaralost této konstrukce a letouny tohoto typu byly postupně stahovány z první linie. Potom sloužily jako spojovací, cvičné a k vlekání kluzáků DFS 230. Od podzimu 1942 byly nasazovány na východní frontě jako lehké noční bitevníky. Nasazeny byly u Nachtschlachtgruppen na Balkáně (NSGr 7 až do konce války) Estonsku (u 3./NSGr 11) a Lotyšsku (u 2./NSGr). | By the middle of 1939 the BMW Fafnir engine was finally available in significant numbers, and production switched to the Hs 126B-1. This was powered by either the 850hp Bramo 323A-1 or the 900hp A-2 or Q-2. Although these engines produced a similar level of maximum power to the BMW 132 series, they were more effective at altitude, and reduced the take-off run. The B-1 was also given a more effective radio, the FuG 17 VHF. Most of the surviving Hs 126s were used as training aircraft. Some were used to equip II. and III./Luftlangdeschwader 1 (LLG 1), where they were used to tow the DFS 230 glider. In the autumn of 1942 the Hs 126 made a return to the front line (as did a number of earlier biplane types), with the night harassment groups (Nachtschlachtgruppen). The Hs 126 was used by NSGr 7 in the Balkans, 3./NSGr 11 in Estonia and 2./NSGr 12 in Latvia. It remained in use in the Balkans until April 1945 and the German collapse. |
Zdroje: Sources: | L+K 5/1974, Václav Němeček, Letadla 39-45, Henschel Hs 126 Robert Pęczkowski and Robert Panek, Henschel Hs 126, Sandomierz, Poland / Redbourn, UK, Mushroom Model Publications, 2008, ISBN 83-89450-40-1. Zbigniew Luranc, Henschel Hs 126, Skrzydła w Miniaturze, Gdańsk, Poland, Wydawnictwo Avia-Press, 1995, ISBN 83-902964-0-3V. www.aviastar.org http://www.historyofwar.org/../.._hs_126.html http://www.airwar.ru/enc/spyww2/hs126.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Henschel Hs 126 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Henschel Hs 126 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |