Název: Name: | Heinkel He 51 B-2 | Heinkel He 51 B-2 |
Originální název: Original Name: | Heinkel He 51 B-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.193R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 přestavba z He 51 B-1 / rebuilt of He 51 B-1 30 novovýroba / new-built | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1932 (prototyp He 49 a / He 49 a prototype) DD.05.1933 (He 51 A-0) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1525 kg | 3362 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1967 kg | 4336 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,001) m | 36ft 1,06in1) |
Délka: Length: | 9,10 m | 29ft 10,26in |
Výška: Height: | 3,90 m | 12ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,20 m2 | 292.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 72,30 kg/m2 | 14.81 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI 7,3Z - invertní do V - počet válců: 12 - maximální výkon: 551 kW (750 PS) při 1700 ot/min | BMW VI 7,3Z - inverted V-design - number of cylinders: 12 - maximum power output: 740 hp at 1700 rpm |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 180 l | 40 Imp gal / 48 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 318 km/h v 0 m | 198 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 241 km/h v 1000 m | 149.8 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,12 m/s | 2189 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 4000 m | 9 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7400 m | 24278 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 249 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 670 km | 416 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 pumy: 6x SC 10 | 2x 7,92mm MG 17 machine gun bombs: 6x SC 10 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) horní křídlo, spodní křídlo: 8,60 m Operačně létal u I./JG 136 a II./JG 136 v Kielu v letech 1936-1938. | 1) upper wing, lower wing: 28ft 2,57in Operationally deployed with I./JG 136 a II./JG 136 in Kiel between years 1936-1938. |
Zdroje: Sources: | Heinkel - Chronik und Typenblätter der Firma Heinkel-Flugzeugbau. Aviatik Verlag Peter Pletschacher, Planegg 1989. ISBN 3-925505-08-3. http://www.aviation-history.com/heinkel/he51.html aviarmor.net koapp.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/fww2/he51.html archiv autora |