Název: Name: | Boeing Model 100 | Boeing Model 100 |
Originální název: Original Name: | Boeing Model 100 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.10.1929 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 819 kg | 1806 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1225 kg | 2700 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9.14 m | 30ft |
Délka: Length: | 6.12 m | 20ft 1in |
Výška: Height: | 2.92 m | 9ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.14 m2 | 227.5 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 57,359 kg/m2 | 11.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-17 Wasp, vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 317 kW v h= 1 829 m. Vrtule dvoulistá kovová | Pratt & Whitney R-1340-17 Wasp a nine-cylinder air-cooled supercharged single-row radial engine rated at 425 hp at 6,000 ft, driving a two blade metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 215 - 405 l | 57 - 107 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 267.2 km/h v ? m | 166 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225.3 km/h v ? m | 140 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7315 m | 24000 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Jeden ze čtyř vyrobených byl používán jako demonstrátor, tzn. předváděcí letoun a právě tento byl později prodán do Japonska, kde jej zkoušelo námořní letectvo jako AXB1 | Model 100 - Civil version of the F4B-1. Last of the Model 100s, NX874H, was also used as a company demonstrator and was eventually sold to the Mitsui Company of Japan (Navy Experimental Type B Carrier Fighter - AXB1). |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Profile Publications No. 27, The Boeing F4B-4, Aircraft in Profile, Doubleday, 1969, No. ISBN Aerofiles.com. Boeing www.museumofflight.org de.wikipedia.org avia.russian.ee http://www.vectorsite.net/Yap12_1b.jpg http://www.aerofiles.com/_boe2.html http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4b.html http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/bop12e.htm http://www.curtisswright.com/history/1934-1941.asp http://www.kensaviation.com/F4B.htm archiv autora |