Stát: Country: | | |
Datum převzetí: Commissioned: | 25.04.1983 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 31.12.1992 | |
Provozovatel: Operator: | 25.04.1983-31.12.1992 1. stíhací letecký pluk | 25.04.1983-31.12.1992 1st Fighter Air Regiment |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | 25.04.1983-31.12.1992 4464 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | 25.04.1983-31.12.1992 standardní (high visibility) | 25.04.1983-31.12.1992 standard (high visibility) |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | 25.04.1983-31.12.1992 standardní vojenská | 25.04.1983-31.12.1992 standard military |
Barvy: Colors: | 25.04.1983-31.12.1992 zelená tmavá 25.04.1983-31.12.1992 hnědá 25.04.1983-31.12.1992 zelená 25.04.1983-31.12.1992 hnědozelená světlá 25.04.1983-31.12.1992 šedá světlá | 25.04.1983-31.12.1992 dark green 25.04.1983-31.12.1992 brown 25.04.1983-31.12.1992 green 25.04.1983-31.12.1992 light khaki 25.04.1983-31.12.1992 light grey |
Poznámka: Note: | 24.11.1982 převzat z výroby v SSSR 27.11.1982 zálet v SSSR (následovalo dalších 7 zalétávacích letů) 22.12.1982 přelet do Československu 25.04.1983 první let v Československu DD.09.1984 - DD.09.1984 účast na cvičení Štít 84 23.09.1988 - poškozen při provozu 20.07.1991 - 21.07.1991 v pilotáži pplk.Josefa Milera účast na Royal International Air Tatoo na letecké základně Fairford, VB 14.09.1991 v pilotáži pplk.Josefa Milera účast na Armádním leteckém dnu na letišti Praha-Kbely DD.MM.1992 dosažena hranice 1000 přistání (nepotvrzeně označen bílou číslicí 1000 s ratolestmi) 04.09.1992 - 05.09.1992 v pilotáži pplk.Josefa Milera účast na Czechoslovak International Air Fest 1992 na letišti v Bratislavě DD.MM.1993 vybaven mezinárodním civilním odpovídače a GPS navigaci DD.03.1994 - DD.04.1994 účast na zkouškách protiletadlových řízených střel Matra R.550 Magic II na letecké základně Mont de Marsan, Francie DD.05.1994 účast na cvičných střelbách nad Baltem na polygonu Slupsk 06.07.1994 účast na oslavách 50.výročí spojeneckého vylodění v Normandii na letecké základně Yeovilton, VB DD.08.1994 účast na Slovak International Air Day 1994 na letišti v Bratislavě 25.09.1994 přelétnut pplk.Bohumilem Zavadilem na letiště Čáslav DD.10.1994 - DD.03.1995 technická kontrola PP2 (povinné práce) u 31.letecké opravárenské základny DD.07.1995 účast na návštěvě na letecké základně Neuburg, NSR DD.MM.1997 dosažena hranice 1500 úspěšných přistání DD.MM.1997-DD.05.1998 revize R1 u 31.letecké opravárenské základny DD.08.1998-DD.09.1998 z důvodu modernizační výluky letiště Čáslav létá spolu se zbytkem letounů 41.stíhací letka z letiště Náměšť nad Oslavou DD.10.1998 určen k vyřazení z provozu 15.10.1998 plánovaná poslední letová akce letounu u 41.stíhací letka 09.12.1998 pilotován pplk.Josefem Milerem přelétnut na letiště České Budějovice ke zrušení u 31.letecké opravárenské základny DD.MM.1999 rozhodnuto o ponechání letounu v provozu u 31.letecké opravárenské základny kde je létán především zalétávacími piloty 31.letecké opravárenské základny DD.MM.1999 použit jako testovací platforma při vývoji letounu Aero L-159 04.09.1999-05.09.1999 účast na statické ukázce Czech International Air Fest 1999 na letišti Hradec Králové DD.MM.2000 účast na oslavách 60.výročí založení 312.squadrony RAF 26.10.2000 při poslední letové akci pilotován plk.gšt.Jiřím Zábranským , pplk.Jánem Rehákem a mjr.Zdeňkem Oudou DD.MM.2000 vystaven jako statický exponát u vstupní brány letiště České Budějovice celkový nálet letounu 1136 hodin 41 minut při 1823 zapsaných přistáních | 24.11.1982 assumed from factory in USSR 27.11.1982 maiden flight in USSR (followed by next seven test flights) 22.12.1982 transfered to Czechoslovakia 25.04.1983 first flight in Czechoslovakia DD.09.1984 - DD.09.1984 participation on military excercises Shield 84 23.09.1988 - damaged during duty 20.07.1991 - 21.07.1991 piloted by lt.col.Josef Miler participated on Royal International Air Tatoo in Fairford AFB, GB 14.09.1991 piloted by lt.col.Josef Miler participated on Army Air Fest on letišti Prague-Kbely AFB, Czechoslovakia DD.MM.1992 achieved 1000 succesful landings (unconfirmly signed by white number 1000 with offsprings) 04.09.1992 - 05.09.1992 piloted by lt.col.Josef Miler participated on Czechoslovak International Air Fest 1992 on Bratislava airport, Czechoslovakia DD.MM.1993 equipped by international civil radio identificator and GPS navigation DD.03.1994 - DD.04.1994 participated on tests of anti-aircraft missiles Matra R.550 Magic II on Mont de Marsan AFB, France DD.05.1994 participated on training shoots over Baltic sea on shooting range Slupsk 06.07.1994 participated on celebrations of 50th anniversary of D-Day on Yeovilton AFB, GB DD.08.1994 participated on Slovak International Air Day 1994 on Bratislava airport 25.09.1994 by lt.col.Bohumil Zavadil transfered on Čáslav AFB DD.10.1994 - DD.03.1995 technical revision PP2 (obligatory works) at 31st Military Aircraft Repair Facility DD.07.1995 participated on visit on Neuburg AFB, Germany DD.MM.1997 achieved 1500 succesful landings DD.MM.1997-DD.05.1998 revision R1 at 31st Military Aircraft Repair Facility DD.08.1998-DD.09.1998 for modernizing of Čáslav AFB fly with less MiGs from 41st Fighter Squadron from Náměšť nad Oslavou AFB DD.10.1998 determined for writing-off 15.10.1998 last planned flight with 41st Fighter Squadron 09.12.1998 piloted by lt.col.Josef Miler transfered on Budweis AFB for scrapping at 31st Military Aircraft Repair Facility DD.MM.1999 resolved about holding plane on aktive duty at 31st Military Aircraft Repair Facility where was flew by test pilots of 31st Military Aircraft Repair Facility DD.MM.1999 used as test platform for develop of Aero L-159 04.09.1999-05.09.1999 participated on static display of Czech International Air Fest 1999 on Hradec Králové AFB DD.MM.2000 participated on celebrations of 60th anniversary of forming of 312th squadron RAF 26.10.2000 during last flight action was piloted by col.Jiří Zábranský , lt.col.Ján Rehák a maj.Zdeněk Ouda DD.MM.2000 displayed as static exhibition near entry gate of Budweis AFB total flight time 1136 hours 41 minutes with 1823 confirmed landings |
Zdroje: Sources: | MiG-23MF, ML, 4+ Publication, Praha, 1994 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig23ml.html ruslet.webnode.cz- |