Název: Name: | Potez 230 | Potez 230 |
Originální název: Original Name: | Potez 230 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.03.1940 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Sartrouville | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.03.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1800 kg | 3968 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,740 m | 28ft 8in |
Délka: Length: | 7,570 m | 24ft 10in |
Výška: Height: | 2,180 m | 7ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 10,97 m2 | 118.08 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 164,084 kg/m2 | 33.61 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xcrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485,5 kW (660 k) a 507,5 kW (690 k) v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá stavitelná Ratier. | Hispano-Suiza 12Xcrs twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 651 hp at 2,600 rpm for take-off and 681 hp at 14,765 ft, driving a three-bladed variable-pitch Ratier propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 5000 m | 348 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 480 km/h v 4500 m | 298.3 mph in 14764 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | nabyla instalována, ale byla plánována: 1x pevný kanón Hispano HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule a 4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm v křídlech. | Armament was planned to be One fixed forward-firing HS-404 cannon mounted between cylinder banks, 60 rounds and four fixed forward-firing MAC 1934 M-39 machine-guns in the wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost 1,5 hod. Potez 230 byl jednomístný jednomotorový lehký stíhací letoun, který byl po zalétání a po okupaci Francie odvezen do Německa. Letoun nebyl ozbrojen a nenesl pancéřování. | Endurance 1 hour 30 minutes. The Potez 230 was a lightweight single-seat, single-engined fighter aircraft. This prototype was built and flew in 1940, but no production followed, with the prototype being captured and transported to Germany for study. The proposed installation of the more powerful Hispano-Suiza 12Y engine would, it was estimated, have resulted in a maximum speed of 391 mph. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Volume One Fighters, London, Macdonald, ISBN 0-356-01445-2. Dominique Breffort et André Jouineau, French Aircraft From 1939 to 1942: Vol.2: from Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, ISBN 2-915239-49-5. www.aviafrance.com http://www.aviastar.org/air/france/potez-230.php 1000aircraftphotos.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p230.html http://ww2photo.se/air/fr/potez/pot230.htm |