Název: Name: | Dassault Mirage 5F | Dassault Mirage 5F |
Originální název: Original Name: | Dassault Mirage 5F | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1967-DD.MM.198R Société des avions Marcel Dassault, Mérignac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1967-DD.MM.198R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 433: 50 5F 12 5AD 14 5EAD 63 5BA 14 5COA 53 5D 32 5DE 3 5G 14 5M 22 5P 10 5P3 2 5P4 28 5PA 28 5PA2 12 5PA3 54 5SDE 16 5E2 6 5V | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.05.1967 Mirage 5J / 5F 06.03.1970 Mirage 5BA | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | tailless |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6600 kg | 14551 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13500 kg | 29762 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,22 m | 26ft 11,62in |
Délka: Length: | 15,55 m | 51ft 0,2in |
Výška: Height: | 4,25 m | 13ft 11,31in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,85 m2 | 375.12 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SNECMA Atar 9C-3 o tahu 60,80 kN | SNECMA Atar 9C-3, thrust 13670 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ~3830 l 3x 1300 l přídavná nádrž nebo 2x 625, 1100 nebo 1700 l přídavná nádrž | ~842 Imp gal / ~1012 US gal 3x 286 Imp gal / 343 US gal drop tank or 2x 137 / 165, 242 / 291 or 374 Imp gal / 449 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2350 km/h v 12000 m | 1460.2 mph in 39370 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 956 km/h v 11000 m | 594 mph in 36089 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 105 m/s | 20669.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3 min do 11000 m | 3 min to 36089 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | 55774 ft |
Dolet: Range: | 1300 km | 807.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 125 nábojů každý 4000 kg podvěšené výzbroje: 1x Matra R.530 2x AIM-9 Sidewinder nebo Matra R.550 Magic 2x raketnice Matra JL-100 ... | 2x 20 mm DEFA 552 cannon, 125 rpg 8820 lb of ordnance: 1x Matra R.530 2x AIM-9 Sidewinder or Matra R.550 Magic 2x Matra JL-100 rocket pod ... |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - exportní varianta Mirage IIIE se zjednodušenou avionikou (většinou postrádaly radar) a počtem závěsníků zvýšeným z 5 na 7 - subvarianty: 5F - původně objednané jako 5J Izraelem a používané Francií 5AD - stíhací-bombardovací varianta pro Abú Dhabi 5EAD - stíhací-bombardovací varianta pro Abú Dhabi, podstatě jen přejmenované IIIE 5BA - stíhací-bombardovací varianta pro Belgii, lepší avionika, sestaveny firmou SABCA 5COA - stíhací-bombardovací varianta pro Kolumbii 5D - stíhací-bombardovací varianta pro Libyi, bez radaru 5DE - stíhací-bombardovací varianta pro Libyi, radar Cyrano 5G - stíhací-bombardovací varianta pro Gabon 5M - stíhací-bombardovací varianta pro Zair 5P - stíhací-bombardovací varianta pro Peru 5P3 - stíhací varianta pro Peru, radar Cyrano IV 5P4 - stíhací-bombardovací varianta pro Peru, radar Agave, další stroje modernizovány z dříve dodaných 5PA - stíhací-bombardovací varianta pro Pákistán 5PA2 - stíhací varianta pro Pákistán, radar Cyrano IV 5PA3 - stíhací-bombardovací varianta pro Pákistán, radar Agave 5SDE - stíhací varianta pro Egypt, radar Cyrano 5E2 - víceúčelová varianta pro Egypt, avionika odvozená od Alpha Jetu 5V - stíhací-bombardovací varianta pro Venezuelu | - export variant of Mirage IIIE with simplified avionics (mostly without radar) and number of pylons increased from 5 to 7 - subvatiants: 5F - originally ordered as 5J for Israel and operated by France 5AD - fighter-bomber variant for Abu Dhabi, basically just renamed IIIE 5BA - fighter-bomber variant for Belgium, better avionics, assembled by SABCA 5COA - fighter-bomber variant for Columbia 5D - fighter-bomber variant for Libya, without radar 5DE - fighter-bomber variant for Libya, with Cyrano radar 5G - fighter-bomber variant for Gabon 5M - fighter-bomber variant for Zaire 5P3 - fighter-bomber variant for Peru, Cyrano IV radar 5P4 - fighter-bomber variant for Peru, Agave radar, additional aircraft upgraded from previously delivered airframes 5PA - fighter-bomber variant for Pakistan 5PA2 - fighter variant for Pakistan, Cyrano IV radar 5PA3 - fighter-bomber variant for Pakistan, Agave radar 5SDE - fighter variant for Egypt, Cyrano radar 5E2 - multi-role variant for Egypt, avionics derived from Alpha Jet 5V - fighter-bomber variant for Venezuela |
Zdroje: Sources: | Jackson, Paul. Mirage, Modern Combat Aircraft 23. Ian Allan, London 1985. ISBN 0-71101-512-0. Munson, Kenneth. Fighters in service: Attack and Training Aircraft since 1960. Blandford Press, London 1975. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975. http://www.airvectors.net/avmir3_2.html |