Název: Name: | Siemens-Schuckert D.III | Siemens-Schuckert D.III |
Originální název: Original Name: | Siemens-Schuckert D.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 Siemens Schuckertwerke GmbH, Berlin-Siemensstadt DD.MM.1918-DD.MM.1918 Siemens-Schuckertwerke GmbH, Nürnberg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 86 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.12.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 534 kg | 1177 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 725 kg | 1598 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,430 m | 27ft 7,88in |
Délka: Length: | 5,700 m | 18ft 8,4in |
Výška: Height: | 2,800 m | 9ft 2,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,84 m2 | 202.79 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Siemens-Halske Sh.III o výkonu 118 kW/160 k čtyřlistá dřevěná vrtule | Siemens-Halske Sh.III, power 158 hp four-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 0 m | 111.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 170 km/h v ? m | 105.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.17 min do 3000 m | 6.17 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 360 km | 223.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 | 2x fixed 7.92 mm LMG 08/15 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2 h | Endurance: 2 hr |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. SSW D.III-D.IV, Windsock Datafile No.29. Albatros Publications, Berkhamsted 1991. ISBN 0-948414-33-2. Gray, Peter L. The Siemens Schuckert D III & IV, Profile No.86. Profile Publications, Leatherhead 1965. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Zahálka, Jan; Tesař, P. A. Siemens Schuckert Werke SSW D.III/IV, Historie a plastikové modelářství 1993/10 Zahálka, Jan; Tesař, P. A. Siemens Schuckert Werke SSW D.III/IV, Historie a plastikové modelářství 1993/11 |
Siemens-Schuckert D.III
.
Třetí prototyp SSW D.III, se kterým 23. 1. 1918 při přistání po zkušebním letu havaroval zkušený frontový stíhač Bruno Loerzer. Stroj byl kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Dřevo / Wood Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver |
|
Země | |
Pilot | Loerzer, Bruno |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 7552/17 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 23.01.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Třetí prototyp SSW D.III, se kterým 23. 1. 1918 při přistání po zkušebním letu havaroval zkušený frontový stíhač Bruno Loerzer. Stroj byl kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
Lt. H. Müller, působící jako tovární pilot firmy Siemens-Schuckert Werke, předváděl v březnu 1918 tento D.III u jednotky JG III. Stroj je v barvě materiálu - překližka je lakovaná červenohnědým lakem a plátěný potah má natištěn pětibarevný vzor lozenge. Plátěná lozengová bandáž chrání také vnější mezikřídelní vzpěry. Ještě během března 1918, jakmile vstoupilo v platnost nařízení Idfliegu o změně výsostného označení, byla směrovka přetřena na bílo a opatřena černým trámovým křížem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Dřevo / Wood Kov, stříbrná / Metalic, silver Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Müller, Hans |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 8342/17 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra III [1918-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Lt. H. Müller, působící jako tovární pilot firmy Siemens-Schuckert Werke, předváděl v březnu 1918 tento D.III u jednotky JG III. Stroj je v barvě materiálu - překližka je lakovaná červenohnědým lakem a plátěný potah má natištěn pětibarevný vzor lozenge. Plátěná lozengová bandáž chrání také vnější mezikřídelní vzpěry. Ještě během března 1918, jakmile vstoupilo v platnost nařízení Idfliegu o změně výsostného označení, byla směrovka přetřena na bílo a opatřena černým trámovým křížem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
SSW D.III, který používal slavný Ernst Udet. Nápis LO! na boku trupu nesly i jiné Udetovy stroje, šlo o zkratku křestního jména jeho snoubenky Loly Zink. Křídla stroje jsou potažena lozengovým plátnem s pětibarevným vzorem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Kov, stříbrná / Metalic, silver Červená / Red Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Udet, Ernst |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | LO! |
Jednotka | Stíhací letka 4 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
SSW D.III, který používal slavný Ernst Udet. Nápis LO! na boku trupu nesly i jiné Udetovy stroje, šlo o zkratku křestního jména jeho snoubenky Loly Zink. Křídla stroje jsou potažena lozengovým plátnem s pětibarevným vzorem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Kov, stříbrná / Metalic, silver Červená / Red Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Udet, Ernst |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | LO! |
Jednotka | Stíhací letka 4 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
Tento SSW D.III bývá zpravidla připisován H. Vallendorovi, který s ním měl létat u Jasta 15. Tomu by odpovídalo označení jednotky, Jasta 15 skutečně měla červené přídě a modré trupy svých letounů, Vallendor však ještě 1. 11. 1918 dosáhl sestřelu u Jasty 2, kde zřejmě létal celou svou dobu služby. Křídla, středy kol, výškovka a vnější vzpěry jsou potaženy lozengovým plátnem. Letoun byl také na některých fotografiích zachycen s vrtulovým kuželem v barvě kovu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Modrá / Blue Červená / Red Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Vallendor, Hermann |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílé V |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 15 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento SSW D.III bývá zpravidla připisován H. Vallendorovi, který s ním měl létat u Jasta 15. Tomu by odpovídalo označení jednotky, Jasta 15 skutečně měla červené přídě a modré trupy svých letounů, Vallendor však ještě 1. 11. 1918 dosáhl sestřelu u Jasty 2, kde zřejmě létal celou svou dobu služby. Křídla, středy kol, výškovka a vnější vzpěry jsou potaženy lozengovým plátnem. Letoun byl také na některých fotografiích zachycen s vrtulovým kuželem v barvě kovu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
Na tomto stroji létal u Kest 4b pilot jménem Kessler. Trup v barvě překližky, horní paneláž motoru, jeho kryt a vrtulový kužel černé. Had či úhoř na boku žlutý. Křídla, vzpěry a středy kol potaženy lozengovým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Dřevo / Wood Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 4b (Kest 4b) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Na tomto stroji létal u Kest 4b pilot jménem Kessler. Trup v barvě překližky, horní paneláž motoru, jeho kryt a vrtulový kužel černé. Had či úhoř na boku žlutý. Křídla, vzpěry a středy kol potaženy lozengovým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
S tímto netypickým SSW D.III létal u Jasta 12, dislokované na letišti Chery-les Pouilly, v červenci a srpnu 1918 Lt. Alfred Greven (4 sestřely). Jeho osobním označením je bílý blesk na bocích trupu, označením jednotky je pak modro-bílý trup a bílé disky kol. Stroj je zajímavý absencí vrtulového kužele a zvláštním krytem motoru (běžně se používal buď úplný kryt, nebo poloviční, tento zakrývá motor asi ze 3/4). Kryt motoru, vnitřní vzpěry, horní i spodní krycí plechy a podvozkové nohy v barvě kovu. Křídla, výškovka a vnější vzpěry, potažené lozengovým plátnem, patrně s pětibarevným vzorem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Modrá / Blue Bílá / White Kov, stříbrná / Metalic, silver Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 12 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR červenec/srpen 1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
S tímto netypickým SSW D.III létal u Jasta 12, dislokované na letišti Chery-les Pouilly, v červenci a srpnu 1918 Lt. Alfred Greven (4 sestřely). Jeho osobním označením je bílý blesk na bocích trupu, označením jednotky je pak modro-bílý trup a bílé disky kol. Stroj je zajímavý absencí vrtulového kužele a zvláštním krytem motoru (běžně se používal buď úplný kryt, nebo poloviční, tento zakrývá motor asi ze 3/4). Kryt motoru, vnitřní vzpěry, horní i spodní krycí plechy a podvozkové nohy v barvě kovu. Křídla, výškovka a vnější vzpěry, potažené lozengovým plátnem, patrně s pětibarevným vzorem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Modrá / Blue Bílá / White Kov, stříbrná / Metalic, silver Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 12 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
13. a 14. listopadu celkem 12 německých pilotů jednotky Kest 5 (nyní Jasta 85) přeletělo do Švýcarska, aby jejich stroje nepadly do rukou Spojenců. Svastiku na tomto stroji nosil F. Beckhardt. Nemá ovšem nic společného s nacismem, ostatně Beckhardt byl Žid. Svastika, než ji zneužili a navždy zprofanovali nacisté, byla vždy chápána jako amulet pro štěstí. Beckhardt na tomto letounu v září 1918 sestřelil dva Breguety XIV. Letoun je natřen tmavou barvou, v této rekonstrukci byla použita tmavá zelená. Křídla, výškovka a vnější vzpěry potaženy lozengovým plátnem, tentokrát se čtyřbarevným vzorem. Spodní krycí plechy zůstaly v barvě kovu (jako ostatně u většiny Siemensů), právě tak vnitřní vzpěry a konstrukce podvozku. Středy kol patrně potaženy světlým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Beckhardt, Fritz |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 5 (Kest 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.09.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
13. a 14. listopadu celkem 12 německých pilotů jednotky Kest 5 (nyní Jasta 85) přeletělo do Švýcarska, aby jejich stroje nepadly do rukou Spojenců. Svastiku na tomto stroji nosil F. Beckhardt. Nemá ovšem nic společného s nacismem, ostatně Beckhardt byl Žid. Svastika, než ji zneužili a navždy zprofanovali nacisté, byla vždy chápána jako amulet pro štěstí. Beckhardt na tomto letounu v září 1918 sestřelil dva Breguety XIV. Letoun je natřen tmavou barvou, v této rekonstrukci byla použita tmavá zelená. Křídla, výškovka a vnější vzpěry potaženy lozengovým plátnem, tentokrát se čtyřbarevným vzorem. Spodní krycí plechy zůstaly v barvě kovu (jako ostatně u většiny Siemensů), právě tak vnitřní vzpěry a konstrukce podvozku. Středy kol patrně potaženy světlým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
Jiná interpretace fotografií Beckhardtova SSW. Dnes se vatšina badatelů shoduje, že tmavá barva, kterou Kest 5 používala na svých strojích byla s největší pravděpodobností černá. Zobrazený stroj má nyní vrtulový kužel v barvě kovu. Na fotografiích po přistání ve Švýcarsku má stroj černé i plechy na spodní straně trupu a vrtulový kužel. Letoun měl tehdy sejmuté nosné plochy a poškozenou vrtuli, takže je možné, že se překotil při přistání.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Všimněte si diagonálně pokládaného plátna na horní nosné ploše.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Beckhardt, Fritz |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 5 (Kest 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jiná interpretace fotografií Beckhardtova SSW. Dnes se vatšina badatelů shoduje, že tmavá barva, kterou Kest 5 používala na svých strojích byla s největší pravděpodobností černá. Zobrazený stroj má nyní vrtulový kužel v barvě kovu. Na fotografiích po přistání ve Švýcarsku má stroj černé i plechy na spodní straně trupu a vrtulový kužel. Letoun měl tehdy sejmuté nosné plochy a poškozenou vrtuli, takže je možné, že se překotil při přistání.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | Beckhardt, Fritz |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 5 (Kest 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Všimněte si diagonálně pokládaného plátna na horní nosné ploše.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
.
Piloti Kest 5 projevili vysokou morálku, když takto hromadně ulétli do neutrálního Švýcarska, rozhodnuti nevydat své letounu vítězným Spojencům. Mezi letouny vyfotografovanými po přistání ve Švýcarsku je i tento SSW s ozdobným monogramem na trupu. Mohlo jít o iniciály pilota (možná jde o písmena F a R), tato hypotéza však zatím nebyla potvrzena a identita pilota zůstává neznámá. Stroj byl opět zachycen bez nosných plocha a s polámanou vrtulí, je tedy možné, že se též převrátil při přistání.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 5 (Kest 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Piloti Kest 5 projevili vysokou morálku, když takto hromadně ulétli do neutrálního Švýcarska, rozhodnuti nevydat své letounu vítězným Spojencům. Mezi letouny vyfotografovanými po přistání ve Švýcarsku je i tento SSW s ozdobným monogramem na trupu. Mohlo jít o iniciály pilota (možná jde o písmena F a R), tato hypotéza však zatím nebyla potvrzena a identita pilota zůstává neznámá. Stroj byl opět zachycen bez nosných plocha a s polámanou vrtulí, je tedy možné, že se též převrátil při přistání.
.
Další z letounů Kest 5, které se dostaly do Švýcarska, je tento stroj s lebkou a hnáty. Bývá připisován pilotu Langemu. Stroj byl později opatřen švýcarským markingem. Stroj má plátěné plochy (s výjimkou směrovky) potisknuté pětibarevným lozengovým vzorem. Plátěná bandáž kryla i vnější vzpěry.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Marking na směrovce prodělal během služby ve švýcarském letectvu změnu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Z tohoto obrázku je patrné, že pásy potahového plátna byly někdy pokládány diagonálně. Německé trámové kříže byly ve Švýcarsku přetřeny bílou barvou, stroj tedy potom nesl kříže stejných rozměrů i umístění, pouze byly bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | Hi-Vis |
Černá / Black Lozenge / Lozenge |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka bojových jednosedadlovek 5 (Kest 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Další z letounů Kest 5, které se dostaly do Švýcarska, je tento stroj s lebkou a hnáty. Bývá připisován pilotu Langemu. Stroj byl později opatřen švýcarským markingem. Stroj má plátěné plochy (s výjimkou směrovky) potisknuté pětibarevným lozengovým vzorem. Plátěná bandáž kryla i vnější vzpěry.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Marking na směrovce prodělal během služby ve švýcarském letectvu změnu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Siemens-Schuckert D.III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Z tohoto obrázku je patrné, že pásy potahového plátna byly někdy pokládány diagonálně. Německé trámové kříže byly ve Švýcarsku přetřeny bílou barvou, stroj tedy potom nesl kříže stejných rozměrů i umístění, pouze byly bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |