Main Menu
User Menu

Naval Aircraft Factory PN-10

     
Název:
Name:
Naval Aircraft Factory PN-10
Originální název:
Original Name:
Naval Aircraft Factory PN-10
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (A7028/7029)
První vzlet:
Maiden Flight:
21.06.1926
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4563 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8616 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8631 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m
Délka:
Length:
14.99 m
Výška:
Height:
5.11 m
Plocha křídla:
Wing Area:
113.06 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Packard 2A-1500 o výkonu 391 kW
třílistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3248 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
183.5 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
1372 m
Dolet:
Range:
2426.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
možnost nést:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


4x 104kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
https://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
https://www.aero-web.org/specs/naf/pn-10.htm

Naval Aircraft Factory PN-10 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-10-t69611#486102Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Naval-Aircraft-Factory-PN-10-t69611#486102Version : 0
MOD
Naval Aircraft Factory PN-10

Výsledkem testů létacího člunu PN-8 byl vznik dvou převážně shodných variant, pojmenovaných PN-9 a PN-10. Lišily se jen v detailech, obě verze používaly i motory Packard. PN-10 měly původně dostat kromě trupu i kovovou kostru křídel, zdržení při výrobě duralových dílů ale vedlo k tomu, že byly dokončeny s křídly dřevěnými.
Jako obvykle posloužily testy letounu i k několika pokusům o překonání světových rekordů, ke kterým taky došlo. 8 července 1927 B. J. Connell a S. R. Pope na PN-10 vytvořili nový světový rekord ve vytrvalosti a v dálkovém letu s užitečným nákladem 2,000 kg, další s nákladem 1 tuny, když po vzletu ze San Diega strávili ve vzduchu 11 hodin, 7 minut a 18 sekund a překonali vzdálenost 947.705 mil. Další rekordy, tentokráte s nákladem 500 kg, byly překonány 15. července 1927 osádkou B. J. Connella a H. C. Rodda, opět po startu ze San Diega. K poslednímu rekordnímu letu došlo 18. července, kdy druhá zmíněná osádka dosáhla rekordu ve své kategorii v největším nákladu, vyneseném do výšky 2000 metrů, s nákladem 3500 kg.
K oběma PN-10 s dřevěnými křídly byly přiobjednány další dva stroje, které měly být dokončeny již v původně plánované podobě. V té době ale námořnictvo ztratilo zájem o stále problémové vodou chlazené motory a oba stroje byly dokončeny jako PN-12 s hvězdicovými motory Wright. Na PN-12 byly poté přestavěny i oba PN-10.

Zdroj:
https://www.aerofiles.com/_naf.html
https://www.aero-web.org/specs/naf/pn-10.htm
en.wikipedia.org
https://www.cofe.ru/avia/N/N-31.htm
URL CZ: https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-PN-10-t69611#245151Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Naval-Aircraft-Factory-PN-10-t69611#245151Version : 0
MOD