Název: Name: | Grumman F7F-2 Tigercat | Grumman F7F-2 Tigercat |
Originální název: Original Name: | Grumman F7F-2 Tigercat | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1944-DD.03.1945 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York | |
Období výroby: Production Period: | 31.10.1944-08.03.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 65 (Bu.No.80294/358) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.06.1944 XF7F-2N | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7336 kg | 16173 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10860 kg | 23942 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11881 kg | 26194 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,697 m | 51ft 6in |
Délka: Length: | 13.850 m | 45ft 5,26in |
Výška: Height: | 4,648 m | 15ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,270 m2 | 454.99 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 256,91 kg/m2 | 52.62 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt&Whitney R-2800-22W Double Wasp vzduchem chlazený, přeplňovaný, dvouhvězdicový osmnáctiválec o maximálním výkonu 1 566 kW (2 129 k) se vstřikováním vody. Vrtule trojlisté Hamilton Standard Super Hydromatic s konstantní rychlostí otáček. | Pratt&Whitney R-2800-22W eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine with water injection maximum rated 2,100 hp, driving a three-blade constant-speed Hamilton Standard Super Hydromatic propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1420 l 2x 568 l přídavná nádrž | 375 US gal 150 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 677 km/h v 6279 m | 421 mph in 20600 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v ? m | 217.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 23.1 m/s | 4540 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.2 min do 6096 m | 5.2 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12131 m | 39800 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2880.7 km | 1790 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Browning A/N-M2 ráže 20 mm, uloženy u kořene křídel, po 200 nábojích. Pumový náklad: do celkové hmotnosti 907 kg (2x 454, 1x 907 kg) bylo možno podvěsit i torpédo Mk.13-3 ráže 533 mm, nebo 8x neřízená raketa HVAR 127 mm, nebo 3x 300 mm raketa Tiny Tim. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Browning M2 cannons mounted in the wing roots, 200 rpg. Bomb load: Up to 2,000 lb of bombs, rockets or torpedo. Two 1,000 lb bombs or one torpedo Mk. 13-3 Cal. 21in or eight unguided rocket HVAR caliber 5in or three unguided rocket Tiny Tim caliber 11.7in. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Většina letadel byla označena písmenem N - noční stíhač, radar AN/APS-6 byl v přední části trupu. - Malé množství letadel bylo upraveno k navádění řízených pum, označení těchto letadel bylo F7F-2D. - Kabina operátora byla u F7F2D na rozdíl od nočních F7F-2N vystouplá, byla použita kabina z F8F-1 Bearcat. | Most F7F-2Ns were modified to control drones for combat training, and these gained bubble canopies over the rear cockpit for the drone controller. A F7F-2D used for pilot transitoning also had a rear sliding, bubble canopy. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the world, Grumman F7F Tigercat / XF5F Skyrocklet, No.100, BUNRIN-Do, Printed in Japan, August 1978 L+K 8/1967, Letadla 1939 - 45 aeroweb.brooklyn.cuny.edu http://home.att.net/~C.C.Jordan/Grumman.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/f7f2.html http://air2ww.webd.pl/usa/f7f/f7f.htm http://avions.legendaires.free.fr/f7f.php http://www.cofe.ru/avia/G/G-59.htm upload.wikimedia.org archiv autora |