Antonov An-12A [kód NATO: Cub]

Антонов Ан-12А
     
Název:
Name:
Antonov An-12A Antonov An-12A
Originální název:
Original Name:
Антонов Ан-12А
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1961-DD.MM.1965 Voroněžský letecký závod č. 64, Voronež /
DD.MM.1961-DD.MM.1972 Taškentský letecký závod č. 84 V. P. Čkalova, Taškent /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1961-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
155
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
35340 kg 77911 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
56000 kg 123459 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
61000 kg 134482 lb
Rozpětí:
Wingspan:
38,01 m 124 ft 8 ½ in
Délka:
Length:
33,12 m 108 ft 8in
Výška:
Height:
11,44 m 37 ft 6 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
121,7 m2 1309.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Ivčenko AI-20K o výkonu 3126 kW/4250 k
čtyřlistá stavitelná vrtule AV-68I
Ivchenko AI-20K, power 4192 hp
four-bladed variable-pitch propeller AV-68I
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
16600 l 3651 Imp gal / 4385 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
650 km/h v ? m 404 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
2690 km 1671 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x PV-23US (2 x 23mm kanón AM-23), 700 nábojov


Bombardovací výzbroj:
- 2 x FOTAB-100-80 (ФОТАБ-100-80), alebo NOSAB-100 (nočné orientačno-signálne bomby), alebo 2 x DOSAB-100 (ДОСАБ-100, denné orientačno-signálne bomby)
- 6 x COSAB-10 (farebné orientačno-signálne bomby), alebo 6 x OMAB-25-8N (noční námořní orientační pumy), alebo 6 x OMAB-25-12D (denné námořní orientační pumy) v zásobníku DJa-SS-AT (ДЯ-СС-АТ);

- 70 x letecká bomba kalibru 100 kg (OFAB-100, ZAB-100 a pod.), alebo 29-32 leteckých bômb kalibru 250 kg (OFAB-250, PTAB, ZAB-250, RBK-250), 18-22 leteckých bômb kalibru 500 kg (FAB-500, ZAB-500, OZAB, RBK-500, alebo 18 bômb UDM-500 (УДМ-500) s použitím transportéra TG-12MV (ТГ-12MB)
1 x PV-23US (2 x 23 mm gun AM-23), 700 rounds
Uživatelské státy:
User States:






?






?
Poznámka:
Note:
Izdelije "TA" (изделие "ТА")
hmotnosť nákladu: 12000-20000 kg
payload: 26455 lb - 44092 lb
Zdroje:
Sources:
В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Antonov An-12: The Soviet Hercules. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-255-1.
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#537978 Verze : 0
Antonov An-12A (Izdelije "TA") sa začal sériovo vyrábať v roku 1961 vo Voronežskom (Závod č. 64) a Taškentskom (Závod č. 84) leteckom závode. Od svojho predchodcu sa líšil najmä použitím výkonnejších motorov AI-20K (celkový výkon 4 x 4250 hp) a zvýšeným množstvom paliva na 16 600 l, čo bolo dosiahnuté inštaláciou štvorice nových pružných nádrží do krídel. Vyšší výkon motorov a úpravy trupu, ktoré viedli k jeho zosilneniu umožnili zvýšiť maximálnu vzletovú hmotnosť lietadla na 61 000 kg pri nosnosti 20 000 kg nákladu. Časť trupu lietadla bola hermetizovaná, čo umožnilo prepravu 20 pasažierov. V nákladovom (nehermetizovanom) priestore sa mohlo viesť 82 pasažierov (s kyslíkovými maskami), alebo 58 plne vyzbrojených výsadkárov. Pri letoch vo výškach do 4 000 m (bez potreby používať kyslíkové prístroje) sa na palube mohlo prepravovať až 90 osôb (núdzovo aj viac, počas testov prepravil An-12A naraz až 180 pasažierov). An-12A sa do výzbroje začali zaraďovať koncom roku 1963.


Počas služby boli mnohé An-12A modernizované na verziu An-12AP inštaláciou dvoch ďalších nádrží s palivom do trupu pod nákladnou palubou (objem nádrží 5 500 l a 4 350 l, čo zvýšilo zásobu paliva na 28 470 l). Modernizácia prebiehala od roku 1963.


Od roku 1965 boli lietadlá An-12A (a An-12B) vybavované aparatúrou Klin (Клин), zabezpečujúcou kontrolu polohy lietadla pri lete vo formácii voči ostatným lietadlám vo formácii.


В.Ильин: Военно-транспортная авиация России; АСТ, 2001; ISBN 9785170087822
ru.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#537988 Verze : 3
commons.wikimedia.org

Antonov An-12A [kód NATO: Cub]  -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#547909 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Antonov An-12A [kód NATO: Cub]  -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-12A-kod-NATO-Cub-t184307#547910 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více