Název: Name: | Jokošo Typ Mo (Velký plovákový letoun) | |
Originální název: Original Name: | 横廠 タイプのMo | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | nejméně 15 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1914 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 955 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1363 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19,020 m | |
Délka: Length: | 9,430 m | |
Výška: Height: | 4,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 50,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 19,10 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Benz (šestiválec) o výkonu 74 kW (100 k) Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 96.2 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 25,0 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Bomby o neznámé hmotnosti. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 4,5 - 6,5 h Japonské námořnictvo zakoupilo ve Francii letoun Maurice Farman 1914, tento letoun byl větší, než dosud používané letouny Jokošo typ Mo, menšímu letounu bylo zpětně přiděleno označení Malý hydroplán a novému Farmanu bylo přiděleno označení Velký hydroplán. Nový letoun nesl tříčlennou osádku. Brzy se dostal na palubu nosiče Wakamiya a zapojil se spolu s třěmi malými hydroplány do náletů na německou základnu Tsingtao. Námořní arzenál v Jokosuce následně vyrobil asi 15 letadel, japonská výroba se odlišovala od dovezeného hydroplánu především motorem. Francouzský stroj byl poháněn motorem Renault a japonské letouny poháněl motor Benz. Jeden letoun tohoto typu havaroval 6. 3. 1915, při havárii zahynula celá osádka, byla to první letecká havárie japonského námořního letectva. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 flyingmachines.ru www.modelbud.pl - obrázek archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Velky-t87224#323234Verze : 0
Vláďa
MOD
flyingmachines.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokošo Typ Mo (Velký) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Velky-t87224#572476Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.