Main Menu
User Menu

Jokošo Typ Mo (Velký)

Yokosho Type Mo Large Seaplane / 横廠 タイプのMo

     
Název:
Name:
Jokošo Typ Mo (Velký plovákový letoun)
Originální název:
Original Name:
横廠 タイプのMo
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.1915 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
nejméně 15
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1914
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
955 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1363 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
19,020 m
Délka:
Length:
9,430 m
Výška:
Height:
4,000 m
Plocha křídla:
Wing Area:
50,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
19,10 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz (šestiválec) o výkonu 74 kW (100 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
96.2 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25,0 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Bomby o neznámé hmotnosti.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4,5 - 6,5 h


Japonské námořnictvo zakoupilo ve Francii letoun Maurice Farman 1914, tento letoun byl větší, než dosud používané letouny Jokošo typ Mo, menšímu letounu bylo zpětně přiděleno označení Malý hydroplán a novému Farmanu bylo přiděleno označení Velký hydroplán. Nový letoun nesl tříčlennou osádku. Brzy se dostal na palubu nosiče Wakamiya a zapojil se spolu s třěmi malými hydroplány do náletů na německou základnu Tsingtao.
Námořní arzenál v Jokosuce následně vyrobil asi 15 letadel, japonská výroba se odlišovala od dovezeného hydroplánu především motorem. Francouzský stroj byl poháněn motorem Renault a japonské letouny poháněl motor Benz.
Jeden letoun tohoto typu havaroval 6. 3. 1915, při havárii zahynula celá osádka, byla to první letecká havárie japonského námořního letectva.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
flyingmachines.ru
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Velky-t87224#323234Verze : 0
MOD
flyingmachines.ru

Jokošo Typ Mo (Velký) -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Typ-Mo-Velky-t87224#572476Verze : 0
MOD