Název: Name: | Fokker D.XXIII | Fokker D.XXIII |
Originální název: Original Name: | Fokker D.XXIII | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.05.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2180 kg | 4806 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2950 kg | 6504 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,50 m | 37ft 9in |
Délka: Length: | 10,20 m | 33ft 6in |
Výška: Height: | 3,80 m | 12ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,50 m2 | 199.13 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Walter Sagitta I-SR invertný dvanácťvalcový vzduchom chladený motor o výkone 394 kW trojlisté kovové vrtule VDM | Walter Sagitta I-SR , twelve-cylinder air-cooled vee inline engine rated at 528 hp three-blade metal VDM propellers |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 415 l | 91 UK gallon |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 525 km/h v 4000 m | 326 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 389.5 km/h v 0 m | 242 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,8 min do 5000 m | 6,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 870 km | 541 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | prototyp nebol vyzbrojený, plánovaná výzbroj mala byť 2x 7,92 mm guľomet FN Browning a 2x 13,2 mm guľomet FN Browning | The prototype was unarmed, planned armament was 2x 0.312 inch FN Browning machine gun and 2x 0.52 inch FN Browning machine gun |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Houra, Břetislav: Fokker D-XXIII, HPM 2001 č.7, str. 2-6 users.skynet.be http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html www.aviastar.org http://www.vectorsite.net/avj21.html |
Fokker D.XXIII
Fokker D.XXIII
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fokd23.html
.
Jediný vyrobený prototyp Fokkeru D.XXIII nesl standardní nizozemskou kamufláž tvořenou nepravidelnými poli tmavě zelené, okrové a tmavě hnědé barvy (ta kryla také spodní plochy). Občas publikované kamufláže s výsostnými znaky se nezakládají na pravdě. Na aerosalonu v Paříži na podzim 1938 sice jsou holandské trikolory na SOP, avšak v Paříži nebyl vystavován prototyp, nýbrž neletuschopná maketa.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.XXIII |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Zelená / Green Hnědá / Brown Písková / Sand |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | X-4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jediný vyrobený prototyp Fokkeru D.XXIII nesl standardní nizozemskou kamufláž tvořenou nepravidelnými poli tmavě zelené, okrové a tmavě hnědé barvy (ta kryla také spodní plochy). Občas publikované kamufláže s výsostnými znaky se nezakládají na pravdě. Na aerosalonu v Paříži na podzim 1938 sice jsou holandské trikolory na SOP, avšak v Paříži nebyl vystavován prototyp, nýbrž neletuschopná maketa.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.XXIII |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
On this day in 1939 the Fokker XXIII makes its first flight. She was the most beautiful aircraft ever to be built in the Netherlands. It had a tractor engine at the front and a pusher engine at the rear. The German invasion of Holland in 1940 halted its development. #WW2 pic.twitter.com/F8I9shIakx
— Klaas Meijer (@klaasm67) May 30, 2023