Název: Name: | Nardi FN.305A | Nardi FN.305A |
Originální název: Original Name: | Nardi FN.305A | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1935-DD.MM.1938 Ingg. Fratelli Nardi, Milano DD.07.1937-DD.10.1948 SA Piaggio & C., Finale Ligure DD.MM.1940-DD.MM.1945 Fabrica de Avioane SET inginer Grigore Zamfirescu, București | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1935-DD.10.1948 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 Nardi 341 Piaggio 124 SET | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.02.1935 | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6901) kg | 1521 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 970 kg | 2138 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,476 m | 27ft 9,69in |
Délka: Length: | 6,9852) m | 22ft 11in 2) |
Výška: Height: | 2,150 m | 7ft 0,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,000 m2 | 129.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 80,80 kg/m2 | 16.55 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo 115/I o výkonu 147 kW/200 k, nebo IAR 6G-1 o výkonu 132 kW/180 k, nebo Argus As 10 C o výkonu 177 kW/240 k dvoulistá na zemi stavitelná stavitelná vrtule Alfa Romeo nebo dvoulistá stavitelná stavitelná vrtule Piaggio | Alfa Romeo 115/I, power 197 hp, or IAR 6G-1, power 178 hp, or Argus As 10 C, power 237 hp two-bladed ground-adjustable propeller Alfa Romeo or two-bladed variable-pitch propeller Piaggio |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 171 l | 37.6 Imp gal / 45.2 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2883) km/h v 0 m | 179 3) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,474) min do 4000 m | 15,474) min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5750 m | 18865 ft |
Dolet: Range: | 464 km | 288.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 0-2x kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm | 0-2x .303 in Breda-SAFAT machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | SET, s motorem IAR 6G1: 1) 700 kg 2) 7,136 m 3) 300 km/h 4) 23 min do 5000 m - rozdělení na verzi A (dvoumístná uzavřená kabina), B (dvoumístná otevřená kabina) a C (jednomístná otevřená kabina) se v praxi skoro nepoužívalo | SET, with IAR 6G1: 1) 1643 lb 2) 23ft 4,93in 3) 186 mph 4) 23 min to 16404 ft |
Zdroje: Sources: | Alegi, Gregory. Nardi FN.305, Ali D'Italia Mini 6. La Bancarella Aeronautica, Torino 1999. Brotzu, E.; Cosolo, G. Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol.11, Scuola-Collegamento Vol. Edizioni dell'Ateneo & Bizzarri, Roma 1977. Němeček, Václav. Nardi FN-305, L+K 1984/05. |