Název: Name: | Jokosuka B4Y1 | |
Originální název: Original Name: | 九六式舰上攻击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Naval Air Arsenal, Yokosuka, Yokosuka / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota / DD.MM.1938-DD.MM.1938 Hiro Naval Arsenal, Hiro / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 prototypů - Yokosuka 135 letadel - Mitsubishi 37 letadel - Nakajima 28 letadel - Hiro 205 letadel celkem / total | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3600 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | |
Délka: Length: | 10,150 m | |
Výška: Height: | 4,360 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 50,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70,00 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítivalec o vzletovém výkonu 618 kW (840 k) a 515 kW (700 k) v h= 1 200 m. Vrtule dřevěná, dvoulistá, nestavitelná o průměru 3 500 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 278 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225 km/h v 1200 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | |
Dolet: Range: | 1574 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Torpédo o hmotnosti 800 kg, nebo pumy do hmotnosti 500 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九六式艦上攻撃機 - Kjúroku šiki kandžó kógekiki - Námořní palubní útočný letoun typ 96 Spojenecké kódové jméno: Jean | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog. 1., Cheb: Svět křídel, rok - 1994.str.38-40, ISBN 80-85280-26-4 http://www.aviastar.org/air/japan/yokosuka_b4y.php http://www.combinedfleet.com/ijna/b4y.htm http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm http://www.airwar.ru/enc/bww2/b4y.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101098Verze : 0
Vláďa
MOD
Yokosuka B4Y1
- / - / Jean
九六式舰上攻击机 / - / palubní torpédový bombardér typ 96
Historie letounu:
Na základě technických požadavků námořního letectva 9-Shi z roku 1934 brzy nato vzniká projekt pozemního a palubního torpédového bombardéru B4Y. V roce 1935 vzlétl první prototyp s řadovým motorem Hiro Type 91-I o výkonu 620 koní, druhý a třetí prototyp je poháněn hvězdicovým Nakajima Kotobuki 3 o 715 koních. Teprve čtvrtý a pátý prototyp je vybaven motorem, který poháněl i pozdější sériové letouny.
V soutěži se utkal s konkurenčními typy Mitsubishi B4M1 a Nakajima B4N1 a z této soutěže vyšel jako vítěz, vyzdvihována byla jednoduchost řízení a dobré výkony.
U jednotek sloužily od roku 1937 až do konce roku 1940, kdy však již byly zastaralé, během služby patřily však mezi oblíbené letouny a japonskou propagandou byly často fotografované. Ve službě byly na lodích Akagi, Kaga, Hosho, Ryujo a Soryu, u pozemních 13.Kokutai a 15. Kokutai. Svůj úkol splnily bezezbytku, překlenuly dobu přechodu od zastaralých letadel k moderním jednoplošníkům.
- / - / Jean
九六式舰上攻击机 / - / palubní torpédový bombardér typ 96
Historie letounu:
Na základě technických požadavků námořního letectva 9-Shi z roku 1934 brzy nato vzniká projekt pozemního a palubního torpédového bombardéru B4Y. V roce 1935 vzlétl první prototyp s řadovým motorem Hiro Type 91-I o výkonu 620 koní, druhý a třetí prototyp je poháněn hvězdicovým Nakajima Kotobuki 3 o 715 koních. Teprve čtvrtý a pátý prototyp je vybaven motorem, který poháněl i pozdější sériové letouny.
V soutěži se utkal s konkurenčními typy Mitsubishi B4M1 a Nakajima B4N1 a z této soutěže vyšel jako vítěz, vyzdvihována byla jednoduchost řízení a dobré výkony.
U jednotek sloužily od roku 1937 až do konce roku 1940, kdy však již byly zastaralé, během služby patřily však mezi oblíbené letouny a japonskou propagandou byly často fotografované. Ve službě byly na lodích Akagi, Kaga, Hosho, Ryujo a Soryu, u pozemních 13.Kokutai a 15. Kokutai. Svůj úkol splnily bezezbytku, překlenuly dobu přechodu od zastaralých letadel k moderním jednoplošníkům.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101099Verze : 0
Vláďa
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/b4y.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokosuka B4Y1 [Jean] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokosuka B4Y1 [Jean] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokosuka B4Y1 [Jean] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#572880Verze : 0
Aubi
MOD
Fotografie za letu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101102Verze : 0
Vláďa
MOD
Kamufláž z roku 1938 letadlová loď Kaga
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101103Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohled
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-B4Y1-Jean-t28737#101101Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.