Název: Name: | Lublin R-XVIb | Lublin R-XVIb |
Originální název: Original Name: | Lublin R-XVIb | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.03.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.03.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 (11-1/6) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1932 R-XVIa DD.05.1933 R-XVIb | |
Osádka: Crew: | 2 + 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1150 kg | 2535 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1628 kg | 3589 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,93 m | 48ft 11,79in |
Délka: Length: | 10,08 m | 33ft 0,85in |
Výška: Height: | 2,96 m | 9ft 8,54in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,50 m2 | 328.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k dvoulistá dřevěná vrtule Szomański | Škoda-Wright J-5B Whirlwind, power 220 hp two-bladed wooden propeller Szomański |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 250 l | 55 Imp gal / 66 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v ? m | 111.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160 km/h v ? m | 99.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 480 km | 298.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 600 km | 372.8 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - R-XVIa navržen jako dopravní letoun pro aerolinky LOT jako náhrada za Junkers F-13 - po prohře s typem PWS-24 Lublin překonstruován na sanitní s prostorem pro ošetřovatele a dvoje nosítka | - |
Zdroje: Sources: | Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9. www.samolotypolskie.pl |