Název: Name: | Caudron G.3 | Caudron G.3 |
Originální název: Original Name: | Caudron G.3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.MM.1914 Société des avions Caudron, Rue DD.MM.1913-DD.MM.191R Société des avions Caudron, Lyon DD.MM.1914-DD.MM.191R Société des avions Caudron, Issy-les-Moulineaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Société d'études aéronautiques, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.191R Blériot Aéronautique, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.191R Société de production des aéroplanes Deperdussin, Suresnes DD.MM.1914-DD.MM.191R British Caudron Co. Ltd., Cricklewood DD.MM.1915-DD.MM.1918 AER fabbrica di aeroplani, Orbassano DD.MM.1922-DD.MM.1924 Parque de Material Aeronáutico, Alverca | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1423 Caudron 1027 SEA/Blériot/Depperdussin ~50 British Caudron 250 AER 50 PMA | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 420 kg | 926 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 710 kg | 1565 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,401) m | 43ft 11,55in1) |
Délka: Length: | 6,402) m | 20ft 11,97in2) |
Výška: Height: | 2,50 m | 8ft 2,43in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,003) m2 | 290.633) ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Lambda o výkonu 59 kW/80 k, nebo Le Rhône 9C o výkonu 59 kW/80k, nebo Anzani 10C o výkonu 66 kW/90 k, nebo Anzani o výkonu 74 kW/100 k | Gnome Lambda, power 79 hp, or Le Rhône 9C, power 79 hp, or Anzani 10C, power 89 hp, or Anzani, power 99 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1124) km/h v 0 m | 69.6 4) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 185) min do 2000 m | 185) min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | obvykle žádná, některé stroje nesly pušku, později i pohyblivý kulomet | usually none, some equiped with rifles, later some with flexible machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 4 h Data platí pro stroje s 66kW motorem; stroje britské výroby měly i mírně odlišné rozměry: 1) 13,26 m 2) 6,89 m 3) 28,27 m 4) 105 km/h 5) 27 min | Endurance: 4 hrs Data are for 89 hp Anzani; data for british-built machines: 1) 43ft 6in 2) 22ft 7,25in 3) 304.3 sq ft 4) 65.2 mph 5) 27 min |
Zdroje: Sources: | Gutman, Jon. Caudron G.3, Windsock Datafile 94. Albatros Productions, Berkhamsted 2002. ISBN 1-902207-49-1. Hornát, Jiří. Caudron G.3, L+K 1998/12. Balej, Jan. Caudron G-I až G-III, L+K 1988/08. |