Název: Name: | Tupolev I-14 (ANT-31) | Tupolev I-14 (ANT-31) |
Originální název: Original Name: | Туполев И-14 (АНТ-31) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1934 Závod pokusných konstrukcí, Moskva DD.MM.1936-DD.MM.1937 Irkutský letecký závod č. 125 J. V. Stalina, Irkutsk DD.MM.1936-DD.MM.1936 Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.05.1933 první prototyp 17.07.1933-16.11.1933 v CAGI provedeny rozsáhlé úpravy DD.MM.1936-DD.MM.1937 malosériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 Moskva 18 Irkutsk 4 Novosibirsk | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.05.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1169 kg | 2577 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1540 kg | 3395 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1675 kg | 3693 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,250 m | 36ft 11in |
Délka: Length: | 6,110 m | 20ft 0,5in |
Výška: Height: | 3,740 m | 12ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,930 m2 | 182.23 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 91,124 kg/m2 | 18.66 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright Cyclone R-1820 F-2 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 514,5 kW(700 k) Wright Cyclone R-1820 F-3 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 522 kW (710 k) nebo Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 040 mm | Wright Cyclone R-1820 F-2 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 690 hp for nominal power, or Wright Cyclone R-1820 F-3 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 700 hp for nominal power, or Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power, driving a two-blade variable-pitch propeller of the diameter 11ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 449 km/h v 2000 m | 279 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 343 km/h v ? m | 213.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,82 m/s | 2523.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | 6,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9430 m | 30938 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1050 km | 652.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm nad motorem a 2x pevný kanón APK-37 ráže 37 mm pod křídly později: 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm | Two fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 synchronized machine-guns in the fuselage and two fixed forward-firing 1.46 inch APK-11 cannons under the wings later: two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings and two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Hlavním konstruktérem byl P. O. Suchoj, proto můžeme v některých pramenech najít označení Suchoj I-14. Kanóny APK-37 (někdy APK-11) nebyly přijaty do výzbroje. | The I-14 (ANT-31), a Soviet single-seat fighter was developed at Tupolev's design bureau by P. O. Sukhoi. The cannons APK-37 (or APK-11) have not been admitted to the armament. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9. David Donald, The encyclopedia of world aircraft, Enderby, Blitz editions, 1997. ISBN 1-85605-375-X https://www.airwar.ru/enc/fww1/i14.html https://www.aviastar.org/air/russia/ant-31.php https://cremso.msk.ru/Site/Crafts/Craft19932.htm 1000aircraftphotos.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev I-14 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev I-14 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev I-14 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |