Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 10 | Polikarpov I-16 Type 10 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 10 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1938-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1938-DD.MM.193R Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk DD.MM.1938-DD.02.1939 Servicio de Aviación y Fabricación no. 15, Alicante | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 934 závod č. 21 / závod č. 153 49 Alicante | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.01.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1327 kg | 2926 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1716 kg | 3783 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,004 m | 29ft 6,5in |
Délka: Length: | 6,074 m | 19ft 11,15in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 118,019 kg/m2 | 24.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m. Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu | Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514 ft, driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | 49.5 UK gallons (59,5 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 448 km/h v 3160 m | 278.4 mph in 10367 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,7 m/s | 2893.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,9 min do 5000 m | 6,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8470 m | 27789 ft |
Dolet: Range: | 525 km | 326.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 800 km | 497.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji. Pumový náklad: do 200 kg. | Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns in the fuselage, 450 rpg and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg. Bomb load: Up to 441 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Na základě bojových zkušeností ze Španělska bylo nutno provést úpravy: - zesílit výzbroj (nad motor byly nainstalovány další dva kulomety ŠKAS) a s tím spojená změna zaměřovače u typu 10 PAK-1 - zesílit konstrukci křídla a zavedení sofistikovanějších klapek - zlepšit pancéřovou ochranu pilota, tak aby odolala kulometům Breda-SAFAT ráže 12,7 mm - zvýšit výkony - instalace motoru M-25V a vrtule s nastavitellným úhlem náběhu - dále byla provedena úprava kabiny, bylo odstraněno odsouvání vpřed, kabina byla otevřená. Hlavní rozlišovací prvky: kryty závěrů obou trupových kulometů, kabina, větší vrtulový kužel. Čtyřkulometné letouny si ve Španělsku získaly přezdívku Super nebo Super-Mosca. | Combat experience showed that the I-16 had deficiencies; several aircraft were lost after structural failure of the wings which was quickly remedied by reinforced structures. The biggest complaint in service was the light armament of only two 7.62 mm (0.30 in) machine guns. This was urgently addressed with Type 6 which added a third ShKAS in the bottom of the fuselage. The four-gun Type 10 was nicknamed "Super Mosca" or simply "Super. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-10.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html http://i16fighter.ru/mods/t10/t10.htm lemairesoft.sytes.net archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 10 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 10 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 10 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |