Název: Name: | Vickers Warwick ASR Mk.I | Vickers Warwick ASR Mk.I |
Originální název: Original Name: | Vickers Warwick ASR Mk.I | |
Kategorie: Category: | záchranný letoun | search and rescue aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R od léta | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 205 + 10 (Stage A) upraveno z B Mk.I + 20 (Stage B) upraveno z B Mk.I | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12770 kg | 28154 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 19595 kg | 43200 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 20785 kg | 45823 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 29.480 m | 96ft 8.5in |
Délka: Length: | 22.020 m | 72ft 3in |
Výška: Height: | 5.640 m | 18ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 93.46 m2 | 1006 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 222.395 kg/m2 | 45.55 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-S1A4-G Double Wasp vzduchem chlazený dvojhvězdicový osmnáctiválec o výkonu 1 379 kW Vrtule: trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček. | Pratt & Whitney R-2800-S1A4-G Double Wasp eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated 1,850 hp, driving a three-blade metal constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 523 l | 775 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 360.5 km/h v 1097 m | 224 mph in 3600 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 241.4 km/h v 1524 m | 150 mph in 5000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.4 m/s | 660 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16.1 min do 3048 m | 16.1 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6553 m | 21500 ft |
Dolet: Range: | 37014.9 km | 23000 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | celkem 8x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm - 2x přední střelecká věž Frazer-Nash F.N.5 - 2x hřbetní střelecká věž Frazer-Nash F.N.9 - 4x v zadní střelecké věž Frazer-Nash F.N.120. | Two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer-Nash F.N.5 front turret, two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer-Nash F.N.9 dorsal turret and four flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Fraser-Nash F.N.120 tail turret. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Záchranné akce na moři, to byl jeden z úkolů, pro které byl zastaralý Warwick B Mk.I upravován a později přímo vyráběn. - V pumovnici byl nesen záchranný člun Mk.IA dlouhý 6,10 m, hmotnost byla 771 kg. Tento člun byl v případě potřeby svržen pomocí tří menších padáků. Později byly zavěšovány větší záchranné čluny Mk.II, tento člun měl délku 9,10 m a vážil 1 633 kg. Mk.II byl svržen pomocí dvou velkých padáků a na moři mohl dopravit deset lidí na vzdálenost 550 km rychlostí 13 km/h. | - |
Zdroje: Sources: | L+K 20/72 (Letadla 1939-45) www.jaapteeuwen.com http://www.cofe.ru/avia/V/V-18.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/warwik.html www.britishaircraft.co.uk http://airu.ru/content/view/415/74/ archiv autora |