Název: Name: | Airspeed AS.39 Fleet Shadower | Airspeed AS.39 Fleet Shadower |
Originální název: Original Name: | Airspeed AS.39 Fleet Shadower | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 23.3.1942 ukončení projektu | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1. prototyp (serial N1323) 2. prototyp nebyl dokončen | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.10.1940 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2083 kg | 4592 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3146 kg | 6935 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16.260 m | 53ft 4in |
Délka: Length: | 12.196 m | 40ft |
Výška: Height: | 3.180 m | 10ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 43.57 m2 | 469 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 72,21 kg/m2 | 14.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pobjoy Niagara V vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec s reduktorem o výkonu 95,6 kW. Vrtule nízkootáčkové dvoulisté dřevěné o průměru 2 400 mm. | Pobjoy Niagara V seven-cylinder single-row radial engine rated at 130 hp, driving two-blade wooden fixed-pitch propellers, diam. 7ft 10.5in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 772 l | 170 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 202.8 km/h v 1524 m | 126 mph in 5000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 181.9 km/h v 1524 m | 113 mph in 5000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.4 m/s | 865 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18 min do 3048 m | 18 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4481 m | 14700 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | Unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Maximální letová výdrž: 6 hod Teto letoun byl konkurentem letounu General Aircraft GAL.38 více v historii letounu. | Endurance: 6 hours The Royal Navy envisaged a need for an aircraft that could shadow enemy fleets at night and the resulting Specification S.23/37 called for a slow-flying silent aircraft with a long range, capable of operating from an aircraft carrier flight deck. The specified performance was to be a speed of 70km/h at 500m for not less than six hours. The A.S.39 design was a high-wing aircraft with four small Pobjoy Niagara V engines spread across the wings with fixed landing gear and an observer's position in the nose. As for other aircraft carrier planes, the wings folded for storage. Of two prototypes started, only one was completed, flying on 17 October 1940. The other was not complete when the Navy called time on it and the competing G.A.L.38, the requirement for such aircraft having been made obsolete due to the introduction of radar. |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenska letadla díl 2, Naše Vojsko, čtvrté vydání, Praha, rok 1990, ISBN: 80-206-0116-3 www.jaapteeuwen.com avia.russian.ee http://www.airwar.ru/enc/sww2/as39.html http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/As39.php en.wikipedia.org www.aeroplanemonthly.com archiv autora |