Název: Name: | Royal Aircraft Factory B.E.2c | Royal Aircraft Factory B.E.2c |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory B.E.2c | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.191R Sir W. G. Armstrong Whitworth & Co. Ltd., Gosforth DD.MM.1914-DD.02.1918 Blackburn Aeroplane & Motor Co. Ltd., Leeds DD.MM.1914-DD.MM.191R William Beardmore & Co. Ltd., Dalmuir, DD.MM.1914-DD.MM.191R British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton DD.MM.1914-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry DD.MM.191R-DD.MM.191R Eastbourne Aviation Co. Ltd., Eastbourne DD.MM.191R-DD.MM.191R Grahame-White Aviation Co. Ltd., Hendon DD.MM.1914-DD.MM.191R Hewlett & Blondeau Ltd., Luton DD.MM.1914-DD.MM.191R Ruston, Proctor & Co. Ltd., Lincoln DD.MM.1914-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge DD.MM.191R-DD.MM.191R G. & J. Weir Ltd., Glasgow DD.MM.191R-DD.MM.191R Wolseley Motor Co. Ltd., Birmingham DD.MM.191R-DD.MM.191R Napier and Miller Ltd., Old Kilpatrick DD.MM.191R-DD.MM.191R William Denny & Brothers Ltd., Dumbarton DD.MM.191R-DD.MM.191R Martin & Handasyde Ltd., Brooklands a Woking | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1200 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1914 první zaznamenaný / first recorded | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 621 kg | 1370 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 972 kg | 2142 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.23 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 8.31 m | 27ft 3in |
Výška: Height: | 3.45 m | 11ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 36.6 m2 | 394 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault V-8 o výkonu 52 kW nebo R.A.F.1a o výkonu 67 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | Renault V-8, power 70 hp, or R.A.F.1a, power 90 hp four-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 115.9 km/h v 1981 m | 72 mph in 6500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 61) min do 914 m | 61) min to 3000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3048 m | 10000 ft |
Dolet: Range: | 434.5 km | 270 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Zpočátku puška nebo karabina Později 1-4x 7,7mm kulomet Lewis v různých pozicích Stroje Home Defence: rakety Le Prieur, zápalné pumy, výbušné šipky Ranken Bombardér: 1x 104kg bomba, nebo 2x 51kg bomba | Initially, rifle or carbine Later 1-4x .303 Lewis machine gun on various mountings Home Defence: Le Prieur rockets, incendiary bombs, Ranken darts Bomber: 1x 230 lb bomb, or 2x 112 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 20 min do 1981 m Vytrvalost: 3,25 h | 1) 20 min to 6500 ft Endurance: 3.25 hr |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. Bruce, J. M. The B.E.2, 2a & 2b, Profile No.133. Profile Publications, Leatherhead 1966. Bruce, J. M. RAF BE2C, Windsock Datafile No.42. Albatros Productions, Berkhamtsted 1993. ISBN 0-948414-52-9. Cooksley, Peter. BE2 in Action, Squadron/Signal Publications, No. 123, Carolton 1992. ISBN 0-89747-275-6. www.historyofwar.org www.britishaircraft.co.uk http://www.airwar.ru/enc/other1/be2c.html www.flightglobal.com |