Hilfskreuzer Prinz Eitel Friedrich
typ lodi: pomocný křižník
třída lodi:
postaven loděnicí: A.G. Vulcan Stettin
založení kýlu: 1904
spuštěna na vodu: 18. června 1904
převzat jako pomocný křižník: 5. srpna 1914
cena stavby:
délka celková: 154,6 metrů
šířka: 16,96 metrů
ponor: 8,5 metrů
výtlak standardní:16 000 tun (8 797 BRT)
výtlak plný:
výkon strojů: 7000 HP
rychlost: 15 uzlů
pancéřování:
výzbroj:
hlavní
4 děla 105 mm
6 děl 88 mm
4 děla 37 mm
posádka:
služba:
Původně pasažérský parník. V době vypuknutí války se nacházel v jihovýchodní Asii. Byl vyzbrojen jako pomocný křižník v Tsingtau v roce 1914. 9. dubna 1915 internován v Newport News poté co došlo uhlí a loď byla obklíčena. Po vstupu USA do války byl v dubnu 1917 zabrán pro přepravu vojsk do Evropy a přejmenován na De Colb. V roce 1921 přejmenován na Mount Claya používán jako pasažérská loď. V roce 1927 vyřazen a v roce 1935 sešrotován.
typ lodi: pomocný křižník
třída lodi:
postaven loděnicí: A.G. Vulcan Stettin
založení kýlu: 1904
spuštěna na vodu: 18. června 1904
převzat jako pomocný křižník: 5. srpna 1914
cena stavby:
délka celková: 154,6 metrů
šířka: 16,96 metrů
ponor: 8,5 metrů
výtlak standardní:16 000 tun (8 797 BRT)
výtlak plný:
výkon strojů: 7000 HP
rychlost: 15 uzlů
pancéřování:
výzbroj:
hlavní
4 děla 105 mm
6 děl 88 mm
4 děla 37 mm
posádka:
služba:
Původně pasažérský parník. V době vypuknutí války se nacházel v jihovýchodní Asii. Byl vyzbrojen jako pomocný křižník v Tsingtau v roce 1914. 9. dubna 1915 internován v Newport News poté co došlo uhlí a loď byla obklíčena. Po vstupu USA do války byl v dubnu 1917 zabrán pro přepravu vojsk do Evropy a přejmenován na De Colb. V roce 1921 přejmenován na Mount Claya používán jako pasažérská loď. V roce 1927 vyřazen a v roce 1935 sešrotován.