Název: Name: | Caproni Bergamaschi Ca.312bis | |
Originální název: Original Name: | Caproni Bergamaschi Ca.312bis | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.194R SA Caproni Aeronautica Bergamasca, Ponte San Pietro / DD.MM.1940-DD.MM.1940 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 Caproni 35 CAB | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.12.1938 Ca.312 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5700 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,20 m | |
Délka: Length: | 13,40 m | |
Výška: Height: | 3,03 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XVI RC.35 o výkonu 463 kW/630 k v 3500 m | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1080 l 2x 270 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 419 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8400 m | |
Dolet: Range: | 1400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - data odpovídají strojům určeným pro Belgii | |
Zdroje: Sources: | Apostolo, Giorgio. Caproni Ca 311/314, Ali d´Italia 24. La Barcarella Aeronautica, Torino 2007. Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol V, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1973. Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0. www.alieuomini.it |
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514925Verze : 0
Aubi
MOD
blog.livedoor.jp
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Caproni Ca.312 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden ze strojů původně určených pro Belgii.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514926Verze : 0
Aubi
MOD
Caproni Ca.312 vznikl v roce 1938 jako rozvinutí Ca.310 s výkonnějšími motory Piaggio P.XVI. Prototyp MM401 vzlétl v Ponte San Pietro v prosinci 1939, pilotován Ettore Wengim. Po dokončení továrních zkoušek byl prototyp odeslán do zkušebního ústavu italského letectva v Guidonii. Výkony byly shledány uspokojivými a bylo proto objednáno 96 kusů, ministerstvo letectví se ovšem rozhodlo preferovat Ca.311 a Ca.313 a objednávka byla zrušena. Ca.312 byl nabídnut pro export, a 11. dubna 1939 byla podepsána smlouva na dodání dvou strojů Ca.312bis norskému letectvu. V prosinci pak byla uzavřena druhá smlouva, o licenční výrobě Ca.312bis ve státní letecké továrně Hærens Flyvemaskinfabrikk v Kjelleru. Norové se totiž rozhodli použít Ca.312bis (lišících se od obou prototypů, které měly stejné dlouhé přídě jako Ca.310, oblými prosklenými kabinami z Ca.311)jako náhradu za vysoce problémové Ca.310 a použít je jako výzbroj nového průzkumného pluku v Kjeviku a Sole. Vzápětí byla podepsána dohoda o dodání dalších 13 strojů, ovšem vypuknutí bojů a následná německá okupace Norska vše přerušila. Všechny stroje, stále se ještě nacházející v továrně v Ponte San Petro, byly přestavěny na dopravní a v červnu a červenci 1942 předány Regia Aeronautica.
Podobně dopadla dodávka 24 strojů, které byly určeny pro belgické letectvo. Tyto stroje se od norských lišily hlavně adopcí lomeného prosklení kabiny, zavedeného na Ca.311M. Opět nebyl ani jeden stroj předán zákazníkovi a místo toho bylo rozhodnuto o jejich konverzi na torpédové bombardéry. Z toho nakonec také sešlo a mezi červencem a říjnem 1941 všechny stroje převzalo italské letectvo a armáda a umístilo je k různým jednotkám jako dopravní a spojovací.
Kromě těchto dvou kontraktů byly projednávány také další možné zakázky - v červnu 1939 byly Ca.312 nabízeny bulharské vládě, poté Dánsku, Maďarsku a nakonec Švýcarsku, s motory Hispano-Suiza, žádná ovšem neměla úspěch.
Podobně dopadla dodávka 24 strojů, které byly určeny pro belgické letectvo. Tyto stroje se od norských lišily hlavně adopcí lomeného prosklení kabiny, zavedeného na Ca.311M. Opět nebyl ani jeden stroj předán zákazníkovi a místo toho bylo rozhodnuto o jejich konverzi na torpédové bombardéry. Z toho nakonec také sešlo a mezi červencem a říjnem 1941 všechny stroje převzalo italské letectvo a armáda a umístilo je k různým jednotkám jako dopravní a spojovací.
Kromě těchto dvou kontraktů byly projednávány také další možné zakázky - v červnu 1939 byly Ca.312 nabízeny bulharské vládě, poté Dánsku, Maďarsku a nakonec Švýcarsku, s motory Hispano-Suiza, žádná ovšem neměla úspěch.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514929Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.