Main Menu
User Menu

Sopwith 2FR.2 Bulldog

     
Název:
Name:
Sopwith 2FR.2 Bulldog
Originální název:
Original Name:
Sopwith 2FR.2 Bulldog
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
654 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1132 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7.01 m
Délka:
Length:
10.29 m
Výška:
Height:
2.67 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31.12 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 11Eb o výkonu 149 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175.4 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15.58 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers
2x pohyblivý 7,7mm kulometLewis
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 h
Zdroje:
Sources:
www.britishaircraft.co.uk
https://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Bulldog
https://www.theaerodrome.com/
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-2FR-2-Bulldog-t54867#202480Verze : 0
Sopwith 2FR.2 Bulldog

Bulldog bol projekt kompaktného stíhacieho a prieskumného lietadla s vysokými výkonmi. Zalietaný bol koncom roka 1917 s motorom Clerget 11Eb (11-valcový rotačný motor o výkone 200 koní). Zvláštny bol zástavbou 2 guľometov pre zadného strelca (viď obrázok dole) a riešením horného krídla. Skúšky však ukázali veľmi problematické letové vlastnosti, nakoľko oproti plánom lietadlo značne oťaželo a z toho vyplynula ťažká ovládateľnosť. Následne bolo na lietadle vykonaných viacero zmien ako napríklad dôsledne vyvážené krídielká. Oficiálne letové skúšky ukázali značne vylepšenú ovládateľnosť, lenže výkony sa ukazovali nedostatočné. A tak bol do draku lietadla zastavaný nový motor Bentley B.R.2. Druhý prototyp dostal ešte výkonnejší motor A.B.C. Dragonfly (9-valcový radiálny motor o výkone 320 koní). Tento kus pod označením Bulldog Mk II bol zaslaný RAE na skúšky do Farnborough 25. júna 1918. Nakoľko však lietadlo stále úplne nenapĺňalo stanovené požiadavky a vojny sa skončila, padlo rozhodnutie o zastavení celého projektu. Tretí prototyp hoc bol rozpracovaný nikdy nebol dokončený.


zdroje:
avia.russian.ee
https://1000aircraftphotos.com/APS/2339.htm

Sopwith 2FR.2 Bulldog -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-2FR-2-Bulldog-t54867#231935Verze : 0
Zdroj: https://www.theaerodrome.com/
Sopwith 2FR.2 Bulldog -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-2FR-2-Bulldog-t54867#202482Verze : 0
Prvý prototyp ešte s motorom Clerget 11Eb

zdroj: www.earlyaviator.com
Sopwith 2FR.2 Bulldog -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-2FR-2-Bulldog-t54867#232473Verze : 0