Název: Name: | Royal Aircraft Factory R.E.5 | |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory R.E.5 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 Royal Aircraft Factory, Farnborough / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 24 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1914 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13.8 1) m | |
Délka: Length: | 7.98 m | |
Výška: Height: | 2.95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 46.27 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler o výkonu 89 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 125.5 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) několik strojů mělo horní křídla prodloužená na 17,44 m | |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. http://www.airwar.ru/enc/other1/re5.html www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=838 |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-5-t59169#213405Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-5-t59169#213406Verze : 0
Reklama
Popis
Dvoupříhradový dvouplošník s křídly o stejné délce. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Křidélka použity na všech čtyřech křídlech. Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s pomocnými lyžinami proti převrácení a ostruhou na zádi. Byl použit šestiválcový řadový motor Beardmore o výkonu 120 koní, kopie motoru Austro-Daimler, umístěný v přední části trupu a pohánějící dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřené kokpity - pozorovatel seděl vpředu pod horním křídlem, pilot vzadu.
První let se uskutečnil v lednu 1914. Před válkou bylo vyrobeno 15 strojů, během války dalších 9. Asi polovina z nich sloužila v roce 1915 u bojových útvarů ve Francii, ostatní se používaly převážně k výcviku a pokusným vývojovým účelům. Jeden letoun dosáhl 14. května 1914 rekordní výšky 18900 ft. (5760 m).
Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
Dvoupříhradový dvouplošník s křídly o stejné délce. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Křidélka použity na všech čtyřech křídlech. Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s pomocnými lyžinami proti převrácení a ostruhou na zádi. Byl použit šestiválcový řadový motor Beardmore o výkonu 120 koní, kopie motoru Austro-Daimler, umístěný v přední části trupu a pohánějící dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřené kokpity - pozorovatel seděl vpředu pod horním křídlem, pilot vzadu.
První let se uskutečnil v lednu 1914. Před válkou bylo vyrobeno 15 strojů, během války dalších 9. Asi polovina z nich sloužila v roce 1915 u bojových útvarů ve Francii, ostatní se používaly převážně k výcviku a pokusným vývojovým účelům. Jeden letoun dosáhl 14. května 1914 rekordní výšky 18900 ft. (5760 m).
Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-5-t59169#213407Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.