Main Menu
User Menu

Pfalz E.IV

     
Název:
Name:
Pfalz E.IV
Originální název:
Original Name:
Pfalz E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Pfalz Flugzeugwerke GmbH, Speyer /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
471 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
694 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,2 m
Délka:
Length:
6,6 m
Výška:
Height:
2,55 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW
Vrtule dvoulistá dřevěná
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
km/h v m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.5 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
150 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x synchronizovaný kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.airwar.ru
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206596Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Pfalz E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206600Verze : 0
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 30. dubnu 1916 – 5 letadel
k 31. srpnu 1916 – 1 letadlo


Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Pfalz E.I-E.VI: Windsock Datafile 59, Alabtros Productions Ltd., 1996, ISBN 0-948414-78-2
URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#206636Verze : 0
.
Pfalz E.IV - Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.

Pfalz, na němž létal u KEK Vaux Rudolph Berthold. Pfalzy E.IV nebyly obecně považovány za příliš zdařilé letouny, kvůli dvojhvězdicovému rotačnímu motoru Oberursel U.III s velkým gyroskopickým momentem byl špatně ovladatelný. Berthold na tomto Pfalzu sice sestřelil tři protivníky (3.,4. a 5. sestřel), avšak 25. 4. 1916 při startu ztratil nad letounem kontrolu a z výšky asi 100 metrů se zřítil a těžce havaroval. Utrpěl tehdy otřes mozku, zhmoždění lebky, zranění pánve, zlomeninu nosu a stehenní kosti. Zranění jen tehdy vyřadilo z boje na 4 měsíce. Stroj je v továrních barvách (plátno a černá). Sériové číslo na trupu za kokpitem a na SOP.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Pfalz E.IV -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-E-IV-t57163#401566Verze : 0
MOD